Bormarketing konferencia tizedszerre
Helyi fajták és eredetvédelem
2009-11-21 | Tóth Adrienn2009-ben kerek évfordulójához érkezett a Magyarországi Bormarketing Konferencia, hiszen december elején immár tizedik alkalommal kerül megrendezésre. Az esemény két napja alatt plenáris előadások és szekcióülések zajlanak majd a bormarketing különböző területeit érintve. A bónusznak is tekinthető harmadik napon pedig értékesítéstechnikai tréningre kerül sor, amelyre külön kell jelentkezni.
December 3. – Az exporttevékenység a középpontban
A hivatalos megnyitó után délután kezdődnek az előadások. Rögtön indításként az utóbbi időben a figyelem középpontjába kerülő magyar közösségi bormarketing témáját boncolgatják a meghívottak. Nemes Richárd a 2009-ben zajló nemzetközi akciókról számol be, őt követi Szabó Borbála, aki az idei év belföldi lépéseit veszi sorra, végül Erdősi Mária a regionális programokat ismerteti.
Ezt követően a nap két nemzetközi sztárja lép a pulpitus mögé. Dr. Josef Schuller az angliai Master of Wine intézet első olyan igazgatója, aki nem a szigetországból származik. Az osztrák szakember azt a képet vázolja fel, amely a külföldiek fejében a magyar borról él. Őt követi Micheal Cox, aki a chilei borokat Nagy-Britanniában népszerűsítő szervezet vezetőjeként, ennek a dél-amerikai országnak a sikertörténetébe enged bepillantást. Hogy ne távolodjunk el az export témájától, a nap zárásaképp Ingrid Ortgies a magyar borok Németországban történő értékesítéséhez ad tippeket.
A csütörtök estét az idén hatodik alkalommal megrendezett VinoFem Borverseny fogadással és borkóstolóval egybekötött ünnepélyes eredményhirdetése zárja. A megmérettetés azért egyedi, mert a borokról ítélő zsűri kizárólag hölgyekből áll, és a női vásárlók egyre növekvő befolyásának köszönheti létrejöttét a borverseny. Az estet a Pálffy István moderálásával zajló éjszakai kerekasztal beszélgetés zárja.
December 4. - Helyi fajták potenciálja
Péntek délelőtt két részre oszlik majd a közönség, mindenki eldöntheti, hogy az eredetvédelem témájában akar-e előadásokat hallgatni, vagy inkább a borpiac újdonságai iránt érdeklődik.
A pincészetek versenyképességének növelése érdekében az EU rendeletet adott ki, amely szerint a hazai borvidékeknek 2011-ig be kell nyújtaniuk oltalom alá helyezendő termékeik leírását, azaz meg kell alkotniuk eredetvédelmi rendszerüket. A munka elősegítése érdekében a szervezők négy mintaértékű projekt megalkotóit hívták vendégül, hogy kiindulási pontot nyújtsanak a többi borvidék képviselőinek. Gál Péter az egri, Nagy Gergely a villányi, Szepsy István a mádi, míg Walter Kirnbauer a mittelburgenlandi eredetvédelmi szabályozás létrehozásának legfontosabb szempontjait ismerteti.
A másik szekció a borpiac újdonságaira teszi a hangsúly. Varga Péter egy új borfogyasztó országot mutat be. Kínát jelenleg a borvilág egyik legígéretesebb új szereplőjeként tartják számon. Majd Gazda Albert, alias Albert gazda meghatározó borbloggerként a hazai bor-szakújságírás jellemzőit veszi sorra. Paul Ágnes a női borfogyasztókról, míg Dr. Kosárka József a latin-amerikai országok borimportjáról beszél majd.
A délután Tonk Emil válságmarketingről szóló előadásával veszi kezdetét. Ezt követően pedig a Kárpát-medence különleges szőlőfajtái kerülnek a középpontba. Akár készít valaki ilyen szőlőfajtákból borokat, akár nem, fontos marketing szempontból is megvizsgálni hungaricumainkat, hiszen köztudott, hogy világfajtákra épülő tömegtermékeinkkel kevéssé valószínű, hogy lemossuk Chilét vagy Ausztráliát.
A furmintról Forgács Balázs és Szepsy István beszél, az olaszrizlinget Dr. Majer János és Varga György veszi górcső alá, a kékfrankost Dr. Gál Lajos és Thummerer Vilmos elemzi, míg a kadarkáról ifj. Dr. Kozma Pál és Heimann Zoltán értekezik. Helyi fajtáinkról egy borkereskedő szemével beszél Bányai Gábor Botond, míg gasztronómiai vonatkozásukat Bíró Lajos érinti.
December 5. – Értékesítéstechnika
A konferencia extra napján tárgyalástechnikát tanulhatnak az érdeklődők. A tréning előadói a sikeres tárgyalókban rejlő tudatosságot tartják különösen fontosnak, ennek érdekében a hallgatóság meglevő tudását új technikákkal és szempontokkal kívánják gazdagítani.
Marketinggel, ha tetszik, ha nem, szinte mindenkinek kell foglalkoznia. A legtöbben talán már tisztában vannak vele, milyen széles és érdekes lehet ez a téma, az élet hány területét öleli fel. Ők, az előadók és a tematika végigolvasása után biztosan el tudják dönteni, regisztrálnak-e az idei konferenciára, azoknak azonban, akik még nem vettek részt korábban a rendezvényen, javasoljuk, látogassanak el Sopronba december 3-4-én.
Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!
Winelovers borok az olvasás mellé
Hasonló cikkek
Küldetésük a magyar bor (X)
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!