A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Év Bormarketingje díj 2008.

Kettős egri siker

2008-12-19 | Tóth Adrienn


Év Bormarketingje díj 2008.

2008. december 8-án Budapesten az Uránia Filmszínházban negyedik alkalommal adták át az Év Bormarketingje díjat. A Magyar Borok Évkönyve kötet alkotói által alapított elismerést a tavalyihoz hasonlóan idén is két kategóriában ítélték oda. Az év bormarketingje díj nyertese az egri Monarchia Borászat lett, míg a közösségi bormarketing kategóriában az Egri Borvidékért Alapítvány bizonyult a legkiemelkedőbbnek. A díjátadás mellett az esemény remek alkalmat kínált a 2009. évi Magyar Borok Évkönyve bemutatójának is.


A díj sorsáról 2008-ban Németh Ágnes, a Decanter Magazin főszerkesztője, László Ágnes újságíró, a Magyar Szőlő-, és Borkultúra Kht. sajtófőnöke, Erényi Ágnes, a HVG Press ügyvezető igazgatója, Tóth Gábor, a Késői Szüret rádiós bormagazin producere, Kele István, a díj alapítója és Komlósi Amina, a Magyar Borok évkönyvének főszerkesztője döntött.

Az év Bormarketingje díjat 2005-ben a Magyar Borok Évkönyvének akkori főszerkesztője, Kele István alapította. A díjjal kapcsolatos munkákat Komlósi Amina, az évkönyv jelenlegi főszerkesztője segíti ma is, fontosnak tartják azonban az állandó fejlődést, így évről-évre vezetnek be olyan újításokat, amelyek a tudatosabb választást, és a díj ismertségének növelését szolgálják.

A fent leírt szándéknak megfelelően idén első alkalommal a borászok is nevezhették magukat az elismerésre. Marketinges munkájuk bemutatásával jelentkezhettek, és hívhatták fel magukra a zsűri figyelmét.

Egy kilenc elemből álló szempontrendszert is bevezettek a szervezők, amely a tudatosabb döntést hivatott elősegíteni. Ennek keretében arra kérték a díj sorsáról döntőket, hogy vizsgálják meg, van-e kialakult, egyedi arculata a borászatnak, van-e összhang az egyes marketing elemek között, támogatják-e egymást a különböző marketing anyagok, a borok elnevezései összhangban állnak-e a borász imázsával, alapvető üzenetével, mennyire összehangoltak a címkék, a termékszortiment mennyire fejezi ki a borász filozófiáját, a weboldal megfelel-e a mai online-marketing elvárásoknak, tudatos és konzekvens-e a különböző eszközök megválasztása és végül, hogy van-e egyedi aktivitás, speciális PR vagy gerillamarketing formájában.

Ezen kritériumokat összefoglaló listát a versenyt megelőzően juttatták el a zsűri tagjainak, akiknek ez alapján három pincészetet állt módjukban beszavazni a döntőbe. A legnagyobb elismerést két kategóriában osztották ki: az Év Bormarketingje díjat a Monarchia Pincészet, az Év Közösségi Bormarketing díját pedig az Egri Borvidékért Alapítvány kapta meg.

Emellett hat alternatív bormarketing kategóriában is kiemeltek egyet-egyet a döntősök közül, akik bizonyos területen kiemelkedő teljesítményt nyújtottak. Így a legjobb borásznaplóért, mint web2-es közösségépítő eszközért Árvay János kapott elismerést. A villányi Sauska Pincészetet, mint egy nagyon rövid idő alatt befutott marketing üstököst emelték ki. Demeter Csabát, az egri Demeter Pincészet borászát online marketing vonalon találták kiemelkedőnek. A balfi Weninger Pincészettel kapcsolatban különösen jónak találták azt, ahogy a biodinamikus művelésmódra való áttérésüket marketing eszközként is felhasználták. A szekszárdi Heimann Zoltánt a bor és gasztronómia összekapcsolásáért és receptversenyük kommunikálásáért ismerték el. Az egri Csutorás Pincészetet pedig Aranycsapat sorozatuk végett „marketing nincs legenda nélkül” szlogennel díjazták.



A Magyar Borok Évkönyvének immár a hetedik kiadása jelent meg idén decemberben. Komlósi Amina, a kötet főszerkesztője elmondta, hogy idén már harmadik éve foglalkozik ennek a magyar pincészeteket és borokat bemutató kötetnek az összeállításával. Ami miatt véleménye szerint ez a kötet különbözik más hasonló kiadványoktól az a magas színvonalú megjelenés, a jó minőségű palackfotók.

A díjátadást és könyvbemutatót a Vivat Bacchus énekegyüttes fellépése és egy ebéd követte, amelyet az Évkönyben szereplő borokból készült válogatás kísért.

A tavalyi díjátadásról szóló cikkünk olvasásához kattintson IDE!

Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!