A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Fröccs a köbön

Felfrissülés országszerte

2010-08-07 | Vizi Csenge


Fröccs a köbön

Nyáron mi is lehetne üdítőbb egy magyar ember számára, mint a fröccs? A pohárban buborékkal teli szóda és kedvenc illatos, friss borunk keveréke hódítja meg a gyomrunkat. Ennek a formációnak köszönhetően sokkal lassabban szívódik fel az alkohol, nem üt ki, a hidegen pezsgő víz pedig felüdíti a melegben kitikkadt testünk. Fesztiválokon, rendezvényeken különböző fröccspontok segítségével kortyolhatjuk el napi frissítőnket, amelyekből párat most ismerjünk meg együtt!


Sziget már 12 éve – Hilltop Fröccspont

A Hilltop immár tizenkettedik alkalommal építi meg jókora méreteket viselő standját a Sziget Fesztiválon, ahol a fiatalok körében egyre növekvő figyelmet kap a pincészet által termelt borokból készített fröccs. Ők voltak az elsők, akik 1 literes PET palackba töltötték a nedűt, hozzá pedig a kívánt mennyiségű szódát adták. Ezen jó szokásuk hatalmas ötletnek bizonyult, hiszen 12 éve töretlenül érkeznek a fiatalok Irsai Olivért vagy épp Királyleánykát kérni. Az első években még tartotta magát az a berögzültség, miszerint fröccs csak rossz borból készülhet, ennek eloszlatására régen plakátokon hirdette a Hilltop kezdeményezését, elkelt a marketing e magyar ital felfuttatására a Szigeten is.

\"\"

„Mára azonban kialakult a Szigetre érkező magyarok és külföldiek fejében egyfajta fröccsismeret, beivódott a köztudatba, hogy van egy alkoholos ital, amelyből sok fogyasztható, mégsem rúg be az ember, ráadásul a hideg szódának köszönhetően frissít is.” – számolt be az elmúlt évek tapasztalatairól Süli Tamás, a Hilltop Pincészet marketing vezetője. A stand pár nap múlva meg is nyit, ahol nem csak a pincészet sokszínű borkínálatával találkozhatnak a kilátogatók, hanem minden remény szerint az év első mustjával is, amiből szintén megkóstolható az üdítő fröccs.

Fiatalok és külföldiek? – POP Fröccsbár

A POP Fröccsbár egy teljesen új játékos a piacon, koncepciójuk azonban kicsit sem mutatja ennek még árnyékát sem. Újraértelmezték a magyar fröccskultúrát, és egy olyan fiatalos, dinamikus dizájnnal léptek színre, amelyen megakad az ember szeme. A színes buborékok olyanok, akár a Föld lakossága vagy például egy nemzetközi fesztiválon részvevők sokszínűsége. Célcsoportjuk sem más, mint a sokszínű fiatalság, legyen az hazánk szülötte vagy bármely más náció gyermeke.

„A fröccs szó magában nem sokat árul el egy külföldinek, azonban a POP a nevünkben egy könnyen érthető márka, ami mellett például az I love Fröccs szlogenünk már ugyanolyan könnyen meg is jegyezhető.” – árulta el Araczky Balázs, a Bizart Consulting ügyvezetője, aki az arculat megalkotója. „A fröccsbárt egy utánfutó kocsiban rendeztük be, amelynek előnye, hogy könnyen mozgatható, így akár az év nagy részén megjelenhetünk nagyobb rendezvényeken.”

\"\"

És valóban találkozhattunk már a kék színekben pompázó buborékosokkal a VOLT Fesztiválon, a Balaton Sound-on, de még hátra van a Sziget Fesztivál vagy épp a Mesterségek Ünnepe, a Nyár a Lánchídnál hétvégi rendezvényein való megjelenésről nem is beszélve. „A kínálatot tekintve abból indultunk ki, hogy az alapboraink is a jó minőséget testesítsék meg, a prémium kategóriákról nem is beszélve, a fajtaválaszték pedig igen széles spektrumon mozog. Már ennyi idő után is jól látható, hogy a fajták közül a rozékat keresik a legtöbben, ez közel 60%-os fogyást mutat, míg a vörösek csupán 3% környékén járnak, amennyiben fröccsként kérik őket.” – osztotta meg velünk eddigi tapasztalatát Kézdy Dániel, a Vinoport lapigazgatója és a POP Fröccsbár megálmodója. És hogy mi várható a jövőben? Egyre több helyszínen való megjelenés, ami fröccskedvelők örömére szolgálhat.

Értelmezzük újra – Fröccsbusz

A Közösségi Bormarketing Alap megbízásából életre kelt egy 36 éves T2-es Transzporter, amely ama nemes feladat elvégzésére hivatott Hajós András „fröccsmester” áldásával, hogy közel 2000 kilométeren át, városokon és falvakon keresztül az ország számos pontján megrendezésre kerülő folkfesztiválján, karneválján, borünnepén hirdesse: létezik egy magyar kultikus ital. Ez, a fröccs nem csak a „dolgozó nép” itala, hanem egy igazi hungarikum, amelyben a kiváló minőségű magyar bor mellett a szintén magyar eredetű szikvíz összjátéka adja egy-egy korty örömét.

\"\"

Az augusztus végéig több helyszínre érkező Fröccsbusz mindig az adott régió boraiból kínálja a hideg fröccsöt, amelyet az érdeklődők bármilyen arányban kipróbálhatnak, csupán arra kell ügyelni Oláh László, a Közösségi Bormarketing Kft. ügyvezető igazgatója szerint, hogy akármilyen arányban is vegyítjük a bort szódával, ügyeljünk rá, hogy mértékkel fogyasszunk és csak minőségi borhoz adjunk tiszta szódavizet, hiszen az ásványvíz elronthatja fröccsünk ízvilágát.

A busszal még augusztus 7-én Debrecenben, a Borkarneválon, 2010. augusztus 18-22. között a budapesti Kiváló Magyar Élelmiszerek Kiállításán, illetve a 2010. augusztus 26-án és 27-én a Szentendre éjjel-nappal rendezvényen találkozhatunk.

Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!