A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Indiában is beindul a bormarketing

Mert a sok kicsi sokra megy

2007-11-03 | Tóth Adrienn


Indiában is beindul a bormarketing

Minden attól függ, hogy honnan nézzük, mert ha azt mondom, hogy Indiában az éves egy főre eső borfogyasztás egy fél teáskanálnyi fejenként, akkor az elég kevésnek tűnik, pláne a franciák hatvan literéhez képest. De ha az egészet abból a szemszögből nézzük, hogy ez összesen 3,5 millió palack, és az éves növekedés üteme 30% - köszönhetően a téma iránt egyre jobban érdeklődő középosztálynak -, akkor már nem tűnik olyan elhanyagolhatónak ez a mennyiség.


Azt is tudni kell e mellett, hogy az indiai bor egyre elismertebb szerte a világon. 2006-ban - amikor a Világ Gazdasági Fórum kiemelten foglalkozott Indiával - Davosban indiai bort szolgáltak fel, amely az elmondottak alapján nagy sikert aratott. És az is előfordulhat, hogy Angliában a következő bordivathullám éppen ez lesz, hiszen jó néhány márkájuk már most is jól szerepel a brit piacon.

Mindezeket figyelembe véve talán nem véletlen, hogy az indiai kormány úgy döntött, a bor ügyét különösen is képviselnie kell. Ezért október 17-én létrehozott National Wine Board (Nemzeti Bor Tanács) elnevezéssel egy szervezetet. Ők egyrészt egy, a borra vonatkozó szabályozási rendszer kidolgozásáért, másrészt a boripar általános promóciójáért felelősek az országon belül. A céljuk, hogy a bort megkülönböztessék a magasabb alkoholtartalmú italoktól, és a helyi bort a külföldről érkezettel szemben vonzóvá tegyék a lakosság szemében.

Amíg a miniszter úgy látja, hogy a borászat fellendülése óriási gazdasági potenciált jelentene a mezőgazdaság számára (hiszen a bor komoly hozzáadott értéket jelent a szőlőhöz képest, így jelentős többletbevételt hozhat a konyhára), sokan egyáltalán nem így gondolkodnak. Egy Dr. Abhay Bang nevű úriember - aki Gandhi követőjének tartja magát, és egyébként is az alkohol ellen kampányol -, szégyenteljesnek tartja, hogy a kormány nemcsak a boripart támogatja, de a borfogyasztást is. Véleménye szerint ez úgy fogja tönkre tenni a földművelőket, hogy alkoholistává teszi őket.

Bármelyik szemlélet érvényesül is, mindenképpen nagy út áll még az ország előtt, ahol egyelőre nem is legális minden államban a borértékesítés. Maharashtrában és Karnatakában már kaphatók áruházakban borok, a következő nyitó állam pedig valószínűleg Új-Delhi lesz.

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!