A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Magyar borok a Benelux piacon

Sikeres kiállítást zárt az ITDH

2008-02-05 | Tóth Adrienn


Amikor a magyar borok külföldi export-lehetőségein merengünk, először azon a kérdésen szokott megfenekleni a vita, hogy érdemes-e egyáltalán a magyar bort külföldre vinni vagy inkább nekünk kellene meginni őket itthon. Ezen most az eredményesség jegyében lépjünk is túl, és kezdjük onnan, hogy ha mégis export, akkor merre, kinek, mit? Jó belépési lehetőség egy magyar pincészetnek, ha nagy nemzetközi kiállításokon jelenik meg, persze az sem lényegtelen, hogy pontosan hol és milyen szervezésben.


2008. január 7-9. között zajlott le immár hatodik alkalommal a Wine Profession elnevezésű nemzetközi borkiállítás Amszterdamban, ahol az ITD Hungary Zrt. és a Magyar Bormarketing Kht. közös szervezése folytán önálló magyar stand szerepelt.

Sikeres kiállítás az, amelyet tartós, jól működő munkakapcsolat és sok megrendelés követ. És hogy ilyen volt-e ez a mostani? A hiteles válasz érdekében talán vegyük át egy pillanat alatt egy „sikeres kiállítás” legfontosabb elemeit.

A helyszín

A megfelelő piaci lehetőségek felmérése mindennek az alapja. Tudni kell, hogy a megcélzandó közönség potenciálisan érdeklődik-e boraink iránt. Például egy saját, virágzó borvidékekkel megáldott országban sokkal nehezebb borokat eladni, mint egy olyan vidéken, ahol nem készítenek bort.

Az ITD Hungary Zrt. igyekszik igazodni a magyar borok értékpiacaihoz, amelyekből leginkább a hollandokra és a svédekre koncentrál. Így esett a választás erre a kiállításra, amely elsősorban egy holland, belga és luxemburgi kereskedőknek és éttermeseknek szóló rendezvény.

Az előkészítés

Fontos az is, hogy ha már kiválasztottunk egy területet, akkor a mellett tartsunk is ki. Egy olyan „majdhogynem” új termék bevezetéséhez, mint a magyar bor idő kell. A szervező cégek export tevékenységének már jó ideje fókuszpontjában állt ez a térség, a korábbi rendezvények után a látogatók már mint ismerősökhöz tértek a magyar standhoz.

E mellett az sem lényegtelen, hogy az ottaniak szája-íze szerinti borokkal lépjünk a porondra. Ennek érdekében a korábbi évekhez hasonlóan - a hazai borszakértők segítsége mellett - idén is egy független holland sommelier választotta ki a bemutatásra kerülő borokat.

A lebonyolítás

A változatosság és az egyedi igényekhez való alkalmazkodás ma már minden területen elvárható. Ezért fontos, hogy több módon szólítsa meg egy kiállító a látogatókat, hiszen van, aki szívesebben beszélget személyesen, de van olyan is, aki inkább egy előadó tömény, összefogott beszámolóját hallgatja meg.

A magyar standon minőségi magyar borokkal és a magyar borrégiókkal ismerkedhettek meg a látogatók, e mellett azonban masterclass típusú szemináriumot is tartottak a helyszínen a magyar borok iránt mélyebb érdeklődést mutató sommelier-k, étteremtulajdonosok, importőrök és szakújságírók részére.

Az elemekből, aztán összeáll az egész. Azt, hogy a szervezők és a borászok jól végezték a munkájukat, az mutatja talán a legfényesebben, hogy a magyar stand sikeresebb volt, mint a nemzetközi borviszonylatban sokkal gyakrabban emlegetett argentin vagy dél-afrikai. És ez azért nem rossz.

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!