A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Pécs, vizek, Nyitott Pincék Napja

A Magyar Turizmus Zrt. 2008-as marketingtervéről

2007-12-29 | Tóth Adrienn


Pécs, vizek, Nyitott Pincék Napja

Ahogy egyre közeledik a szilveszter valószínűleg mind többen gondolnak az elkövetkező esztendőre. És ezzel nemcsak mi magánemberek vagyunk így, a nagyobb szervezetek esetében is itt az idő, hogy átvegyék, mit is szeretnének megvalósítani jövőre. A Magyar Turizmus Zrt. az év vége közeledtével nyilvánosságra hozta 2008-as marketingtervét, tekintsük tehát át ennek a borturizmust, vendéglátóipart érintő legfontosabb vonatkozásait.


Sokszor nem lesz könnyű elválasztani kristálytisztán, hogy mely tények, információk sorolhatók ebbe a csoportba, hiszen mind hosszú-, mind rövidtávon a külföldről és belföldről érkező turisták utazási kedvének növelése pozitívan kell, hogy hasson a borpiacra és a vendéglátóiparra. Így mondhatjuk, hogy majdnem teljesen önkényesek lesznek az alábbi kiemelések.

Kezdjük az alapoknál. A Magyar Turizmus Zrt. 2008-as - várhatóan ötmilliárdot meghaladó - költségvetése túlszárnyalja majd az ez évi lehetőségeit. Ennek tervezett felosztása a következők szerint alakul majd: külpiaci marketingtevékenységre 2995 millió, belföldi marketingtevékenységre 1405 millió. A szervezet tevékenységének középpontjában közvetlenül a vendégszám, a vendégéjszaka-szám és a turizmusból származó bevételek növelése áll. Közvetetten azonban az emberek turistává „alakításával” az is céljuk, hogy ezáltal életminőségüket javítsák.

A külföldre irányuló marketingtevékenység fókuszában kiemelt turisztikai termékek állnak, mint Budapest és környéke, Balaton, az egészségturizmus, a hivatásturizmus, valamint Pécs, amely elnyerte a 2010-es év Európa Kulturális Fővárosa címet. Az országon kívülre irányuló kommunikáció a végfogyasztót célozza meg, mivel az a tendencia figyelhető meg, hogy az emberek mind inkább direkt foglalnak és kevésbé utazási irodákon keresztül.

A legjelentősebb küldőpiacok Németország, Nagy-Britannia, Ausztria, Olaszország és az USA. A legígéretesebb küldőpiacok közé pedig Dániát, Svédországot, Franciaországot, Csehországot, Szlovákiát, Lengyelországot, Romániát, Oroszországot sorolják.

2008-ban több nagy, nemzetközi jelentőségű rendezvény szervezőivel is szorosabbra fűzte a kapcsolatot a Magyar Turizmus Zrt. És így többek között a Budapesti Tavaszi Fesztivál és a Forma-1 rendezvényein túl kiemelten szerepel majd a Nemzetközi Bor és Pezsgőfesztivál is. Ezen budapesti programok mellett több vidéki kulturális és gasztronómiai nagyrendezvényre is a szervezet figyelmét követeli magának Baján, Békéscsabán, Debrecenben, Miskolcon, Kapolcson, Szegeden, Szolnokon és számunkra semmiképp sem utolsó sorban Tokajban.

A belföldi lakosság körében idén a „Vizek Éve” lesz, tavasszal és ősszel a hazai egészségturisztikai kínálatot népszerűsítik, nyáron pedig a magyarországi élővizek által kínált lehetőségekre hívják fel a figyelmet.

A hazai eseményturizmus középpontjában lesznek a Nyitott Pincék Napjai, valamint a Torkos Csütörtök (amellyel már korábban foglalkoztunk).

Ezek mellett fontosnak tartják a szervezet vezetői a társadalmi szemléletformálást is, a vendégbarát légkör erősítése érdekében. Ennek eszközei lesznek a „Vendégbarát Magyarország”, a „Virágos Magyarország”, és a „Tiszta Magyarországért” programok, valamint „Magyar Turizmus Minőségi Díj” is.

Ezek természetesen - ahogy azt az elején is írtuk - csak általunk kiemelt irányvonalak, mellettük több szál is fut még. Év közben majd igyekszünk tájékoztatni olvasóinkat a legfontosabb aktuális eseményekről, információkról a szervezet működésével kapcsolatban.

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!