A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Profi, de arctalan

A Konyári Pincészet honlapjának elemzése

2010-11-12 | Kézdy Dániel


Magyar borászatok honlapjait vizsgáló sorozatunk második része a Konyári Pincészet internetes bemutatkozását elemzi. Vágjunk is rögtön a közepébe, a kezdeti benyomás megfogalmazásával. Első ránézésre nagyon profinak tűnik az oldal, és dizájnja is kimondottan jó. Ahogyan haladunk a menüpontok között, folyamatosan igényes képekkel találjuk magunkat szembe. Nagyon ügyes megoldás, ahogy ezek a fotók háttérképszerűek, mégis jól látszanak olvasás közben.


A Konyári Pincészet honlapjának megtekintéséhez kattints IDE.

Az első, róluk szóló mondatrészben kicsit mellbe vágó a „Dél-Balaton talán legismertebb és legelismertebb borászata” kijelentés, hiszen ha objektívek szeretnénk lenni, akkor ezzel egyet kell értenünk, de ez a fajta marketing szöveg kicsit idegennek tűnik a pincészet mögött álló személyek stílusától.

Ha jobban elmerülünk a menürendszerben, jól látszik, hogy helyenként az alsó négyzetek, az oldalszámot jelölik, míg máshol ugyanaz a szöveg jelenik meg több négyzetnél is. Ez egy olyan apró ellentmondás, ami azonban zavaró lehet.

Az egész honlap elérhető angolul, ami nagyon jó dolog! Érdemes külön megemlíteni a szerkesztők figyelmességét, miszerint az angol nyelvű részen túl, a sajtómegjelenések közé eleve angol nyelvű cikkek vannak feltöltve, ami okos döntés, hiszen egy magyar újságíró valószínűleg sokkal könnyebben gyűjt információt, mint egy külföldi.

Amit idáig láttunk, az közelít a tökéletes honlaphoz, azonban ha mélyebbre ásunk, akkor sajnos erős hiányérzetünk marad.

A hírek nem túl gyakoriak, ráadásul jelenleg sem frissült ez a rész, az utolsó bejegyzés 2010. január 10-i.

Boraikról jó minőségű palackfotók állnak rendelkezésre, de ezek sajnos nem letölthetőek. Ami még nagyobb hiba, hogy szinte semmilyen leírás, információ sem olvasható az egyes tételekről, pedig ezekre az alapvető adatokra gyakran szükségük van a fogyasztóknak vagy az éttermekben, borkereskedésekben dolgozó szakembereknek.

Az egész honlapból hiányoltuk a személyességet. Ehhez jó eszköz lenne például egy fiatalos blog vagy hírfolyam. A kommunikáció ezen területén kalandozva egyből eszünkbe jut a facebook ingyenes eszközeinek kihasználatlansága, ami pedig komoly segítség lenne a gyors információ-áramlásra, és a rajongótábor folyamatos építése érdekében sem lenne elhanyagolható.

A közvetlenség amúgy is hiányzik a honlapról, ráadásul arcokkal sem találkozunk. Bár néhány fotón feltűnnek a család tagjai, azonban aki nem ismeri őket, az csak egy tippversenyt rendezhet a képekből, hiszen egyik sincs feliratozva.

Bár a régió vezető pincészetéről beszélünk, a honlapon belül semmilyen utalást sem találunk programokról, szállás lehetőségekről, nem is beszélve magáról, a borvidékről. Ez egy külső szemlélőnek a régiós összefogás hiányát is mutathatja, ami semmiképpen sem pozitív üzenet.

Egy kuriózum is akad az oldalon, ami nem csak jó ötlet, ügyes kommunikációs húzás, hanem igen tiszteletre méltó küldetéstudatról árulkodik. Ez pedig nem más, mint a környezetvédelem rovat. Az egész bekezdésnek jó a stílusa, fogyasztóbarát és a 27 500 facsemete elültetésének tudatosításával elég impresszív a gyakorlati megvalósítás.

A honlapon összességében az látszik, hogy technikailag abszolút megfelel a profi oldal követelményeinek, a tartalom is elégséges. De szükség lenne rá, hogy legyen egy „állandó” gazdája az oldalnak, aki legalább heti szinten foglalkozna vele. Ettől élőbb és sokkal inkább fogyasztóbarát lenne az oldal, ráadásul arra sarkalná az olvasókat, hogy ne csak egy egyszeri látogatást tegyenek a honlapon, hanem folyamatosan visszatérjenek. Egy szinte tökéletes váz adott, már csak stílusosan be kell rendezni, és élhetőbbé tenni ezt a weboldalt, ami ebben az esetben sikerre lenne ítélve.

A Vinoport.hu elkötelezett híve a magyar bornak. Próbálunk olyan kezdeményezésekkel előállni, amelyek előre mutatnak, és segíthet azoknak, akiknek szintén fontos a magyar bor, és nyitott szemmel járnak a világban. Ezért meghirdetünk egy boros honlapokat értékelő versenyt, amelyben nem csak a legkiválóbb website-okat fogjuk egy kupacba gyűjteni, hanem megválasztjuk az Év Boros Honlapját is.

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!