Sárospatak: Az Év Települése 2007-ben
A Magyar Televízió és a Magyar Turizmus Zrt. közös elismerése
2008-01-12 | Vizi Csenge2007. december 27-én ünnepélyes keretek között adták át Sárospatak alpolgármesterének, Aros Jánosnak a Magyar Televízió Főtér című műsorának fődíját, vagyis az Év Települése címet, amely mellé a Magyar Turizmus Zrt. egy különdíjat is mellékelt, vagyis 2008-ban a nemzeti turisztikai szervezet kiemelten fogja promócióiban támogatni a várost.
Már negyedik alkalommal hirdette meg a Magyar Televízió az Év Települése nevű játékot, melybe 2007-ben húsz város és község közül választhattak a nézők. A televízió Főtér című adásának célja, hogy bemutassák Magyarország különböző településeit illetve az ott élő embereket, ezzel lehetővé téve a nézőknek, hogy itthon fedezzenek fel kincseket, ne kelljen a határokon túl menni. A műsor már nyolc éve létezik és töretlenül halad kis hazánk megismertetésének rögös útján. Az, hogy még mindig nagy érdeklődés kíséri a műsort, mi sem mutatja jobban, mint a játék kapcsán 27 ezer szavat érkezett be, melyből 2667 voks döntötte el Sárospatak sorsát. Legalábbis egy évre mindenképp fordulat várható a város életében, a Főtér díja mellett a Magyar Turizmus Zrt. különdíja biztosíték erre. Nem pénzbeli jutalomra kell gondolni, hanem promóciós támogatást.
Mit is jelent ez pontosan? A MT Zrt. lehetővé teszi már meglévő kommunikációs csatornáinak felhasználását a város turisztikai kínálatának, programjainak népszerűsítésére, ami megvalósul egyrészt a Magyar Televízió naponta jelentkező „Itthon otthon van” c. turisztikai programajánlójában, másrészt a havonta megjelenő „Itthon otthon van” turisztikai mellékletben, amely többek között napilapok mellékleteként, a MÁV és a Tourinform irodákban kerül terjesztésre. Harmadrészt a MT Zrt lehetőséged ad Sárospataknak honlapjain való részvételre, illetve megjelenést biztosít neki a részvételével zajló belföldi Utazási Kiállításon, külföldi turisztikai vásárokon.
Aros János a díj átvétele után így nyilatkozott a nyeremények jövőben várható eredményeiről:
„Miért lehet számunkra fontos ez a cím? - kérdezhetné bárki. A korábbi nyertes települések vezetőit hallva, hogy nekik mit jelentett ez a cím, egyértelmű, hogy az erkölcsi elismerés mellett érezhető volt az eredménye a turizmus terén is. Szarvas városnak pl. 25%-kal nőtt az idegenforgalmi adó bevétele és ez nagy részben annak köszönhető, hogy az előző évben ők voltak az Év városa cím nyertesei.
Ezért szeretnénk minden lehetőséget kihasználni, amit a Magyar Turizmus Zrt. számunkra kínál. Ez azt jelenti, hogy kiemelt helyet biztosítanak nekünk a 2008. évi turizmussal kapcsolatos kiadványaikban, valamint egyéb lehetőségekkel is segítik Sárospatak turizmusának fejlődését.
Ettől egyrészt az idegenforgalom fejlődését reméljük, másrészt pedig azt, hogy ezzel munkahelyeket is tudunk teremteni, s akkor pedig reményeink lehetnek arra, hogy a Sárospatakról munkahely hiányába elköltözött fiatalok végre visszaköltöznek, vagy legalább is megáll az elköltözés jelenlegi erős tendenciája.
Reméljük azt is, hogy ezáltal a szavazás által a pataki polgárok megérezhették azt, hogy közösen, egy cél érdekében összefogva meglepő teljesítményekre is képes lehet ez a város.” (forrás: www.sarospatak.hu)
Sárospataknak ez a címe talán a borturizmus fellendülésére is hatással lehet az észak-magyarországi régióban, hisz a város Tokaj-Hegyalja és az Alföld találkozásánál, a Bodrog partján terül el, vagyis a híres tokaji borok egyik találkozási pontja lehet az oda ellátogató turistáknak. Kapu nyílhat innen a Tokaj-Hegyalja borvidékre, hogy ne csak a boltokban vásároljanak aszúkat az emberek, hanem a készítés helyszínén, a pincészetekben ismerjék meg ezek a világviszonylatban is kivételes borokat.
Sárospatak életében más ok miatt is fontos volt 2007., hiszen ekkor ünnepelték Árpád házi Szent Erzsébet születésének 800. évfordulóját.
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!