A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Tokaji grafikus nyerte meg a Furmint Február logópályázatát

Már nagyon készülünk a februárra

2010-12-02 | Tóth Adrienn


Szentirmai Zsolt, sárospataki szabadúszó webdesigner, grafikus nyerte meg a Furmint Február logópályázatát, a második helyezett Fejér Anna, a harmadik pedig Ulrich Sára lett. A Furmint Február néven 2010 februárjában életre hívott programsorozat lényege abban áll, hogy a benne részt vevő éttermek, borkereskedések, pincészetek saját lehetőségeiket és kreativitásukat kihasználva, egyszerre hívják fel vendégeik, vásárlóik figyelmét erre, a mindannyiunk által kiemelkedőnek tartott szőlőfajtára. Mondhatjuk úgy is, a jó cél érdekében együtt iszunk furmintokat ebben a téli hónapban.


A bevezető évnek tekintett 2010 után, jövő év elején az ötletgazda Vinoport.hu még több emberhez szeretné eljuttatni a furmintfogyasztásra buzdító üzenetet. A mind több partner bevonása érdekében szükségesnek tűnt egy logó létrehozása, ezért augusztus végén a szervezők pályázatot hirdettek, amelyen 83 grafikus és grafikus jelölt indult el, közel 200 munkával. A versenymunkák közül egy héttagú zsűri választotta ki a győztest, amelynek tagjai:

Bodó Judit, a fiatal borászgeneráció elismert tagja, a Bott Pince borásza
Diószegi Dezső, vezető hazai borkereskedés, In Vino Veritas kereskedelmi vezetője
Gazda Albert, az Index Kultúra rovatának vezetője, az Albertgazda.blog.hu szerzője
Ipacs Géza, hazánk legelismertebb boros címke tervezője, az Apacs Stúdió vezetője
Kézdy Dániel, a Vinoport.hu Online Bormagazin lapigazgatója
Szepsy István, 2001-ben az Év Bortermelője, meghatározó tokaji borász
Tálos Attila, vezető hazai borkereskedés, a Bortársaság ügyvezetője
Zwack Izabella, a Zwack Izabella Borkereskedés és a Dobogó Pincészet tulajdonosa

A zsűri egy személyes találkozón három logót emelt ki a beküldöttek közül, amelyek Ipacs Géza javaslatai alapján kerültek átdolgozásra. Végül a visszaküldött három pályázat közül Szentirmai Zsolt műve bizonyult a legjobbnak. A Tokaji borvidéken, Sárospatakon dolgozó, és így annak borait, különösen furmintjait jól ismerő, független grafikus az utóbbi két évben kezdett el borászatok számára honlapot és csomagolást tervezni. Munkái közé tartozik a „Bor, Mámor, Bénye 2010”-es kampánya és a Szilágyi Pincészet honlapja.

A tervező koncepciója: a logó kialakításakor a két f-betűből indult ki, de ezeknél sok más indulóval szemben, írott változatukat tekintette kiindulópontnak, különösen, mert azok sujtásokra, szőlőindákra emlékeztette őt. A két karakter azonban magában nem mutatott elég jól, így a fiatal grafikus egy körrel kombinálta őket, amely egyben egy szőlőbogyó szimbólumaként is felfogható. A képi elem mellett megjelenő Furmint Február felirathoz a tervező egy kemény, modern betűtípust választott, amely a furminthoz hasonlóan határozott karakterrel bír.



A Furmint Február 2011 előkészületeinek csak egyik részét jelenti a logópályázat, e mellett a szervezők már felvették a kapcsolatot a korábban együttműködőkkel és több új partnerrel is. A Furmint Február programjainak összefogója, a Vinoport.hu különösen fontos eredménynek tartja, hogy a Furmint Február 2011-hez csatlakozási szándékát jelezték a legfontosabb bornagykereskedők, így együttesen népszerűsíti majd a furmintból készült borokat jövő februárban a Bortársaság, a Bor és Más, az In Vino Veritas, a Monarchia, a Terroir Club és a Zwack Izabella Borválogatás. A szervezők január végéig várják a kezdeményezéshez csatlakozó éttermek, borkereskedések, pincészetek jelentkezését.

Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!