A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Zöldmisszió

Rövid borhírek a Pannon borrégióból

2010-11-05 | Tóth Adrienn


Köztudomású, hogy Villány volt az első olyan borvidék, amely a rendszerváltás után csatasorba állt a minőségi magyar borkultúra felélesztése érdekében. Az azóta szorgalmasan dolgozó borászok most is szeretnének elsők lenni valamiben. A hiteles szőlőtermesztés jövőjét garantáló, a termőhelyet kifejezni tudó ökotechnológia egyre szélesebb körben terjed a borvidéken. Először erről ejtünk szót regionális hírösszefoglalónkban, de beszámolunk még a Bogyólé legújabb címkéjéről, egy pécsi borturisztikai centrumról és egy, a tolnai borokat népszerűsítő kampányról is.


 

Bioüzemmódra vált Villány

Október elején, a Villányi Vörösborfesztiválon mutatkozott be a „Villány, természetesen! – A jövő üzenete” című kiadvány, amellyel a Villány-Siklósi Borút Egyesület a borvidék legújabb misszióját kívánja bemutatni.

A negyvenoldalas, 10 000 példányban megjelenő füzetben az új generáció három tagját, Gere Andreát, Gere Zsoltot és Bock Valért mutatják be, valamint bio- és környezetkímélő termelési modelleket ismertetnek meg az olvasókkal a Gere, a Bock, a Malatinszky, a Bakonyi, a Hummel és a Wassmann pincészeteken keresztül. Utóbbi témát és a szlogent is azért választották a kiadvány szerkesztői, mert Villányban a magyar borvidékek közül a legnagyobb arányban, 100 hektáron folyik bioszőlőművelés.

Fogd és idd!

Ezzel a címmel látta el a hatodik alkalommal meghirdetett Bogyólé címkepályázatra beadott munkáját Szakál Éva, aki szó szerint a keze nyomát hagyta a palackon. A Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának ötödéves, festő szakos hallgatója bizonyult a legjobbnak azon a versenyen, amelyet a Vylyan Pincészet újborának címkéjére írtak ki.

Október 6-án a pécsi eMKá Galériában ismertette Debreczeni Mónika az eredményeket. A művészeti oktatókból és a pincészet munkatársaiból álló zsűri szerint, az idei év címketermése volt eddig talán a legérdekesebb, legkiforrottabb anyag. A bírálók végül az ötletet díjazták, így nyerhetett Szakál Éva egyszerű, de kiemelkedő pályázatával. A második helyezést Vidákovich Sámuel érte el, míg a dobogó harmadik fokára együtt állhatott fel Szalay Dorottya és Gyömrei Ágnes.

A pincészet életének másik fontos, közelmúltban lezajló eseménye egy jótékonysági árverés volt, amelynek kiírásáról ITT számoltunk be. A szeptember végén lezáruló licitálás során három palack Benedek Tibor, Csernus Imre és Lovasi András által aláírt 2006-os Duenniumért szállhattak versenybe a nagyvonalú borkedvelők.

A szeptember 30-án véget érő akció végül két pécsi és egy országos szervezet munkáját támogatta: a Gondolkodj Egészségesen! program 380 000 forinttal, az S.O.S. Élet Telefonszolgálat 350 000 forinttal és a ZION Pécs 355 000 forinttal lett gazdagabb.

Borturisztikai Centrum nyílt Pécsett

Az új összefogásként induló Dél-Dunántúli Borturisztikai Klaszter által elnyert pályázat teszi lehetővé, hogy Pécsett Pannon Borturisztikai Centrum néven egy, a helyi borturizmust és bormarketinget támogató központ jöhetett létre. A Vince utcai Kreatív Inkubátorházban október 20-án nyitották meg a 30 fő befogadására alkalmas, kóstoló- és oktatóteremmel is rendelkező irodát. A helység a csoportos borkóstolók, borklubok mellett a borágazattal kapcsolatos képzéseknek is helyt ad, amelyek többek között a Suze La Rousse-i Boregyetemmel és Borkollégiummal együttműködésben zajlanak majd.

A Dél-Dunántúl Operatív Program keretében elnyert támogatás 20 hónapra biztosít anyagi forrást a Dél-Dunántúli Borturisztikai Klaszter működtetésére. A szervezet célja a régió borturisztikai kapacitásának továbbfejlesztése, az ágazat helyi fejlesztéseinek összehangolása, a lehetséges támogatási források felkutatása, az ágazat regionális értékesítési és termékfejlesztési funkciójának koordinálása és közös termék- és szolgáltatás fejlesztési tevékenység kialakítása.

Tolnai borok helyi népszerűsítése

Sokszor emlegetjük, milyen fontos lenne, hogy egy régió éttermeiben és borkereskedéseiben megtalálhatóak legyenek a helyi termékek. Ezt a célkitűzést támogatta az, a szeptemberben zajló borkóstoló sorozat, amely a Tolnai borvidék borait mutatta be a tolnai illetve baranyai éttermes és borkereskedő közönségnek.

Bár a terület a római korig visszanyúló borkészítési hagyományokkal rendelkezik, a közel 3000 hektár szőlőt magába foglaló borvidék hivatalosan csak tíz éve létezik, ezért különösen is szüksége van hasonló népszerűsítő és információnyújtó programokra.

A Nemzeti Bormarketing Program támogatásával Pécsett, Dombóváron és Pakson megvalósuló kóstolókon tizenkét pincészet tárta a szakmai közönség elő portfólióját: a hőgyészi Horváth Pince, a Tolna Borház, a bonyhádi Danubiana, Sebestyén Pince és Szabó Gábor, a paksi Fabro Pince, a simontornyai Fried Kastély Szálloda és Gálaker, a sárbogárdi Lévai Ferenc, a nagydorogi Sarok Pince, a bátaapáti Tűzkő Birtok és a teveli Veres Pince.

Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!