“A Balaton a mi asztalunk”
Gasztro évadnyitó BalatonBor premierrel
2025-03-28 | (X)
Március 25-én első alkalommal rendezte meg a Balatoni Kör a Gasztro Évadnyitót a Club Tihanyban. Az egész napos esemény során fény derült arra is, mely pincék borai jelenhetnek meg idén BalatonBorként és Hegyborként. A régiós összefogást erősítő egyesület jelképesen és hagyományteremtő szándékkal megterítette a Balaton asztalát, bemutatva a 2025-ös turisztikai kínálatot, valamint a helyi borokat, sajtokat, söröket, pálinkákat és egyéb delikátesz termékeket. Az eseményhez egy különleges, Balaton alakú asztalt készítettek, hogy hangsúlyozzák szándékuk komolyságát és azt, hogy minden évben megrendeznék az évadnyitót. Ezzel az egyesület új jelmondatát is illusztrálták vele: "a Balaton a mi asztalunk".
Pach Gábor, a Balatoni Kör elnöke a megnyitó beszédében kiemelte, hogy nem versenytársakat látunak egymásban, hanem mindannyian a régió gasztronómiai értékeit és a minőségi vendéglátást igyekeznek képviselni.
A gasztro évadnyitó segítséget és iránytűt kívánt nyújtani a szakmának, hogy minél több helyi termék jelenjen meg a kínálatban, mert a régióba látogatók igénylik a jó minőséget. Az Év strandétele versenyben is ezért kiemelt szempont a minőségi régiós alapanyagok használata és a nemzetközi strandételek balatonivá tétele. A Balatoni Kör ezáltal az évadnyitó által újabb platformot biztosít a balatoni összefogás kiterjesztésére.
Fabacsovicsné Kovács Krisztina, a tóparti önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetség titkára elmondta, hogy idén a hagyományos rendezvények mellett elindult a Balatoni Tudástár rendezvénysorozat, mely a térség önkormányzatai számára olyan aktuális témákról ad információkat, illetve biztosít tapasztalatcserét, mint a régiós összefogással megvalósuló szúnyoggyérítés, hulladékvisszaváltási lehetőségek önkormányzatok számára, illegális bejárók, stégek felszámolásának lehetőségei a Balatoni Vízi Polgárőr Egyesülettel.
Princzinger Péter, a VisitBalaton365 ügyvezetője szerint a régióban óriási potenciál van, rengeteg a kiaknázatlan tartalék, és ezek mobilizálása a térség turisztikai szereplőinek közös feladata és felelőssége. Az együttműködésre követendő példa a Balatoni Kör tevékenysége és eredményei.
Kardos Gábor, a Balatoni Kör alapítója a hagyományteremtő tavaszi rendezvény névadása kapcsán kiemelte, hogy a szezon szó helyett célszerűbb a jövőben mindig évadot mondani. Így elkerülhető az a félreértés, hogy a szezont a nyárral azonosítják. Szerinte a régió nyáron kívüli életéről nagyon kevés szó esik, és sokszor jelenik meg a híradásokban negatív jelzővel a Balaton.
Általában a lángos ára jelenik meg fő értékmérőként, hogy az milyen „drága“, de közel sem reális ez a kép, mert a mai bekerülési költsége egy sajtos-tejfölösnek valójában közel azonos egy alap margherita pizzával, ami közel a duplájába kerül országszerte. Akkor miért a lángos számít drágának?
A fagyi ára pedig mintegy másfélszerese az Adrián. Ez így nem reális és nem fair a Balatonnal szemben. Ahogy az sem, hogy mindmáig nem hasonló kvalitású budapesti helyekkel hasonlítják össze a balatoni árakat, mert akkor kiderülne, hogy egyáltalán nem drágábbak - de miért is kéne eleve olcsóbbnak lennie ugyanolyan minőségű ételnek, ugyanolyan kiszolgálással és nívós környezettel bárhol vidéken?” “E tekintetben is fair összehasonlításokat szeretnénk, melyek alaposabban rávilágítanak a valós gazdasági összefüggésekre”- tette hozzá.
Az új BalatonBorok
A sajtótájékoztató folytatásaként a Balatoni Kör és a Rizling Generáció megtartotta az idei BalatonBor és Hegybor premiert, melyen nyilvánosságra hozták, kik palackozhatják idén ilyen közösségi címkével olaszrizlingjüket.
Idén először közös kommunikációs kampányt indítottak a Balaton Borrégió borászai – kimondottan a BalatonBor régiós márka és annak termelői – a balatoni vendéglátóhelyek bevonásával. Céljuk, hogy a BalatonBor régiós brandet minél több, a Balatonhoz érkező vendéghez eljuttassák. Nem kevesebbre vállalkoztak, mint hogy a jövőben minden balatoni vendéglátó- és kereskedelmi egységben ott legyen a Balaton bora – mint közösségi bor és a térség minőségi szimbóluma.
“Ennek érdekében egy kérdőívet is elindítottunk, amelyben a balatoni vendéglátó egységeket kérdeztük meg: milyen nehézségek akadályozzák a helyi borok előtérbe kerülését? A válaszok segítenek feltérképezni a valódi helyzetet, hogy a BalatonBor jelenléte ne csak elv legyen, hanem valóság a régió egészében” - nyilatkozta Dobosi Győző, borász, a BalatonBor program egyik kezdeményezője.
Winelovers borok az olvasás mellé

Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!