A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A fenntarthatóság a borok egyik legfontosabb értékesítési kritériuma

A borkereskedések szerint.

2024-02-12 | Vinoport


A fenntarthatóság a borok egyik legfontosabb értékesítési kritériuma

A Sopexa Wine Trade Monitor felmérésében a fenntarthatóságot a borok egyik fontos értékesítési kritériumaként azonosította, amelyet azonban országonként nagyon eltérően értelmeznek.


A felmérés szerint a nemzetközi borkereskedők fele stagnáló borpiacra számít a következő hónapokban, azonban minél kisebb a kereskedés, annál optimistábbak a kereskedők. Ez derül ki a Hopscotch Sopexa marketing ügynökség felméréséből, amelyben 957 szakembert kérdeztek meg Németországban, Belgiumban, az Egyesült Királyságban, Hollandiában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Kínában, Japánban, valamint Dél-Koreában az import, a nagy-, és kiskereskedelmi és online kiskereskedelmi szektorból.

 

A megkérdezett borkereskedők átlagosan nyolc különböző ország termékeit tartják a kínálatukban, legtöbben francia, olasz és spanyol borokat. A belgiumi válaszadók különös nyitottságot mutattak a messzebbről érkező borokkal szemben: itt minden második kereskedő argentin borokat tartogat a választékában, de Chile és Görögország is népszerűnek bizonyul.

 

A fenntarthatóságot mindenhol fontosnak tartják, de ez piaconként különbözően nyilvánul meg. A bio tanúsítványok és a fenntarthatósági kritériumok kulcsfontosságúak,

 

az USA-ban mégis nagyobb hangsúlyt fektetnek a társadalmi fenntarthatóságra, míg Belgiumban a biodiverzitást értékelik jobban, amely tényező az ázsiai válaszadók számára kevéssé fontos.

 

 

Ami a csomagolást illeti, úgy tűnik, hogy a fenntarthatóság iránti igény csekély hatást gyakorol rá: a résztvevők a hagyományos üvegpalackoknál várják a legnagyobb eladási növekedést, emellett a dobozos borok csökkenésére, de a könnyített üvegek és a csavaros kupakok növekedésére számítanak.

 

A bor eredetisége szempontjából – amely a válaszadók 80%-a számára kulcsfontosságú, Ázsiában a terroir-on van a hangsúly, az USA-ban a kézműves termelésen, Belgiumban és Németországban pedig a pincészetek egyedisége, különlegessége a mérvadó.

 

A prémium irányába mutató tendencia úgy tűnik, csak Ázsiában folytatódik. Ezzel szemben az olyan piacokon, mint Németország és Kanada, elmozdulás tapasztalható a belépő szintű árképzés irányába. Az alacsony alkoholfogyasztás trendje Németországot, az Egyesült Királyságot, Kanadát és az Egyesült Államokat is érinti.


 

A nyugati piacok továbbra is árérzékenyek

 

A pezsgő szegmensben trendváltás látszik: a prosecco népszerűsége csökken a válaszadók körében, a crémant és a cava pedig a legkeresettebb pezsgők közé tartozik, megelőzve még a Champagne-t is. A csendes borok közül a chenin blanc, a Grüner Veltliner és a cabernet franc a trendi. A pinot noir-ért különösen Dél-Koreában rajonganak.

 

Forrás: https://www.meiningers-international.com/

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!