Miért is kellene az embereknek bort innia?
Egy borászatnak meg kell találni a választ erre a kérdésre.
2024-06-13 | meiningersA borszakmában stratégiai tanácsadóként tevékenykedő Lorenzo Biscontin, a Vinophila Wine Expo alapítója szerint az ügyfelei számára azt a kérdést a legnehezebb megválaszolni, hogy miért vegye meg valaki a bort, amit készít. Pedig egy jól működő vállalkozásban választ kell tudni adni erre a kérdésre.
Ha távolabbról szemléljük, felvetődik az is: Miért kell az embereknek egyáltalán bort inniuk?
Eltekintve az alkoholos italok népszerűsítésének etikai vonatkozásaitól, a fenti kérdésre adott helyes válasz megtalálása lehet a megoldás a túlkínálati helyzetre. A szőlőültetvények egy részének kiírtása - ha hoznának is ilyen intézkedéseket - csak rövid távon segítene, mert a csökkenő kereslet problémáját nem oldja meg. “Egy olyan termék, amelyet senki sem akar, drága, még akkor is, ha ingyen adják” - emeli ki.
Emellett a költségszerkezet és a profitelvárások is eltérőek a különböző pincészeteknél, és ahogy a borvilágban lenni szokott, “mindig akad valaki, aki hajlandó alacsonyabb áron eladni a borát”.
A megoldás szerinte nem érkezhet a piaci törvényszerűségek felől, az 1929-es gazdasági világválság óta tudjuk, hogy az ár nem hatékony eszköz a piacok szabályozására, még az olyan szerkezetileg hatékony piacok szabályozására sem, mint a tőzsde. A borpiac ráadásul egy szerkezetében nagyon rugalmatlan piac, ahol a kínálat alig tud alkalmazkodni az árváltozásokhoz. A tényleges éves termelést a szüreti időszakban határozzák meg, és a termelési potenciált a telepített szőlőültetvények adják. A kínálat így nagyon rugalmatlanul tud alkalmazkodni a piaci árakhoz.
Lorenzo Biscontin szerint a „Miért kellene az embereknek bort inni?” kérdésre új válaszokat kell találni, olyan válaszokat, amelyek inkább az érzelmi szinten hatnak.
A bor erősen kötődik a természethez, a bor sokszínű, mert fajtánként, termelési módonként és helyenként más és más; a bor örömteli, a bor hiteles. Ezekre az értékekre érdemes alapozni, amelyek egyébként a jelenlegi fogyasztói trendekkel is összhangban vannak.
Ezeket a válaszokat olyan üzenetekkel kell közölnie a borászatoknak, amelyek érzelmi szinten rezonálnak a fogyasztókkal. “Tegyük szórakoztatóvá a bort! Mutassuk meg, hogy mi mindent jelenthet a bor a különböző emberek számára.”
Lorenzo Biscontin szerint megérett az idő a „bor” mint kategória kollektív kommunikációs kampányára. Sok jó példa van már erre szerte a világban, pl. a California Wine Institute kezdeményezései. Amennyit veszítünk a különutas megoldások elengedésével, az jelentéktelen a fogyasztók elveszítéséhez képest.
Forrás: https://www.meiningers-international.com/
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!