Bemutatkozik egy család
A Heimann Pincészet honlapjának elemzése
2010-10-16 | Kézdy DánielAhogyan már korábban leírtuk itt, a Vinoporton egy izgalmas dologra vállalkoztunk, keressük a nem mindennapi boros honlapokat. Két fő okból: egyrészt, hogy bemutassuk, és később kiemeljük a legjobbakat az látogatóinknak, másrészt, hogy segítséget nyújtsunk a minket olvasó borász barátainknak.
Elsőként egy olyan családi pincészettel fogunk foglalkozni, akikről köztudott, hogy nagyon kreatívak. A megtisztelő, de sokszor mégis nehéz egyes sorszám tehát a Heimann Pincészetnek jutott.
Mielőtt elolvasnád ezt a cikket, feltétlenül javasoljuk, hogy látogass el IDE, ahol leírjuk, mire vállalkoztunk.
Vágjunk akkor rögtön bele. A pincészet honlapjának kezdőoldala hívogató, de egyáltalán nem lehengerlő, kicsit olyan érzésünk volt, mintha egyből a második oldalra kerültünk volna. A nyitóoldal dizájnja nem különleges, egyből a palackfotók kerülnek középpontba, ami mindenképpen egy eladásközpontú filozófiát mutat. Ez logikus választás, mivel a Heimann palackok amúgyis elég attraktívak és sokszínűek.
A középen olvasható „Isten hozott” köszöntő kellőképp megadja az alaphangulatot. Kiderül, hogy szívesen fogadnak vendéget, és az is kikerül a főoldalra, hogy borászok társaságát is keresik, ami az összefogás szándékát mutatja.
Nagyon hasznos a honlapon belül megtalálható borblog (magyar borászdiák), ami - bár még csak néhány hónapja indult - fiatalos, lendületes és érdekes olvasmány lehet bárkinek (a sok fotó pláne jó benne), ráadásul ez tipikusan olyan dolog, ami miatt visszatérnek rendszeresen a lelkes olvasók.
Amúgy is nagyon fontos eszköz lehet egy pincészet számára, hogy ezzel, a manapság kimondottan népszerű móddal élve mutassa be a mindennapjait. Ez a felület jelenleg nem elsősorban a Heimann Pince életéről szól, mégis jó alap lehet egy ilyen tematikájú, klasszikus blog kialakítására. A blognál persze fontos lenne az, hogy technikailag is kötődjön az oldalhoz, nehogy később csak ezt látogassák direktbe.
A Heimann Pince arculata és a honlap maga igazából csak a logóban találkozik.
Próbáltunk rájönni, hogy miért pont ez a háttérszín (rózsaszín vagy inkább barack) fut végig az oldalon, ami nem harmonizál például a palackok színeivel vagy egyéb dizájnelemmel, de erre nem jöttünk rá.
Ha mélyebbre merülünk a honlap belső tartalmába, akkor igényességet és szakmaiságot láthatunk.
A borokról készített leírás profi és részletes, a fontos technikai adatok is hiánytalanul megvannak benne. Könnyen kezelhető az egész rendszer, jók a palackfotók és ráadásul letölthetőek is egyben. Közvetlen link mutat a forgalmazók oldalára, ami ismét ügyes kereskedelmi szemléletre vall. Ezt egyébként sok fogyasztó el is várja már, de egyelőre még kevés honlapon kapja meg.
A rovatszerkezet jó, bár talán túl sok rovatpont van ahhoz képest, hogy mennyi cikk kerül fel.
A Fuchsli borgyógyászat rész nincs túlzottan frissítve, pedig ott reklámozhatóak lehetnének az aktuális programok.
A család bemutatása az egyik kedvencünk. Nagyon ötletes, hogy erre másokat kértek fel.
Szerencsés, hogy vannak fotók, mert az emberek szeretik arcról beazonosítani a csapatot.
Amúgy is sok színvonalas, érdekes kép van az oldalon, bár szerintünk fotóból soha nem elég. Az, hogy fent vannak a Facebookon is, már szinte kötelező, és egyben egy ingyenes, de hasznos megjelenési lehetőség minden borász számára.
A szállás és programok ikon, nagyon hasznos és fogyasztóbarát. A gyors és közvetlen kattintás lehetősége egy újabb üzenete annak, hogy létezhet rövid távú egyéni érdekek felett álló összefogás is.
Amik hiányoztak, azok a kommentelési lehetőségek, akár a híreknél, akár a boroknál, hiszen ettől lesz még élőbb egy honlap. Ezen túl csupán egy nagyobb hibát találtunk. Tudjuk, hogy nem egyszerű, de legalább a főbb részeket minimum egy idegen nyelvre le kellene fordítani itt, az európai elnökség kapujában.
Amit talán a legfontosabbnak tartunk, az a honlapok hangulata és üzenete. Jelen esetben úgy érezzük, hogy ez nagyon jól átjön az oldalt látogatónak. Az ősök és a család tisztelete, a fogyasztók praktikus, de mégis személyes kiszolgálása… ezekre az értékekre lehet hosszú távon egy családi pincészetet felépíteni, és ehhez kiváló alap ez a honlap.
Összességében elmondhatjuk, hogy egy nem kiemelkedően dizájnos, de mégis jól kitalált, nagyon szerethető honlapra akadtunk így első nekifutásra.
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!