A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Magyar borok a holland piacon

Egyre erősebb az érdeklődés irántunk

2009-01-19 | Tóth Adrienn


Magyar borok a holland piacon

Hollandiában 16,5 millióan laknak és az egy főre eső GDP több mint a kétszerese a magyarénak. Az ország köztudomásúan nem számít a nagy bortermelő nemzetek közé, így minden szükségletét külföldi borok behozatalából kell fedeznie. Ezek miatt egyáltalán nem lehet közömbös számunkra a hír, hogy a holland éttermi és borkereskedelmi szakemberek között egyre jobb híre van a magyar boroknak.


2009. január 12-15. között hetedik alkalommal rendezték meg Hollandiában, Amszterdamban a Wine Profession borkiállítást. A rendezvényen tavaly elsőként önálló magyar standdal szerepeltek a boraink az ITD Hungary és a Borkultúra Kht. tevékenységének eredményeként. A tavalyi kiállításról szóló hírünk olvasásához kattintson IDE.

Valószínűleg a két szervezet utóbbi két éves tevékenységének köszönhető, hogy szemlátomást növekedett hazánk borainak híre az országban. A piac szereplői szerint elismerik a magyar borok minőségét Hollandiában, amit bizonyít az importáló cégek számának és a kivitel mennyiségének növekedése is. Ma már létezik kizárólag magyar borok importálásával foglalkozó cég, és 25%-kal nőtt az eladás az utóbbi években.

A holland piac mellett a svédek meghódítása számít az ITD Hungary egyik fő céljának. A régió országai felé irányuló tevékenység keretében tavaly három holland, két svéd és egy angol rendezvényen mutattak be önállóan magyar borokat elsősorban szakembereknek és szakújságíróknak, de borbarátoknak is.

A fenti munka eredményének tudható be, hogy a Wine Profession kiállítás első napja után már olyan beszámolók érkeztek a helyszínről, amelyek szerint a magyar az egyik leglátogatottabb standnak bizonyult a holland szakkiállításon. Az esemény célközönségét a hollandok mellett a belga és a luxemburgi kereskedő cégek illetve éttermek borbeszerzői alkotják.

A standon bemutatott harminc bort a holland Jan van Lissum választotta ki száz beküldött mintából. A Wine & Food Association elnöke leginkább tokaji, balatoni és szekszárdi borokat választott ki, így ezek a régiók alkották a gerincét annak a 19 fehér- és 11 vörösborból álló Magyarországot reprezentáló kínálatnak, amelyet standunkon megízlelhettek az érdeklődők.

Dr. Kerekes György, az ITD Hungary borágazatának felelős vezetője szerint a holland szakértő száraz fehérborainknak jósolta a legnagyobb jövőt.

A Magyar Bormarketing Kht. és Nemes Richárd korábbi nyilatkozataiból tudjuk, hogy hasonló események alkalmával szívesen választják a fenti gyakorlatot, mint a valószínűleg legnagyobb eredménnyel járó megoldást. Kétségtelenül az adott célpiac jó ismerője, tagja tud a legbiztosabban dönteni arról, hogy mely borokat érdemes bemutatni számukra.

Az ITD Hungary idei terveivel kapcsolatban zárásképp még azt is közölte, hogy a Benelux piacok mellett 2009-ben folytatják még a magyar borokat népszerűsítő tevékenységüket a hongkongi Vinexpon és a moszkvai World Wine Salon borkiállításokon is.

Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!