A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Merre tart a bikavér?

Kerekasztal-beszélgetés az Eger-Szekszárd Bikavérpárbajon

2017-03-03 | Vinoport


Merre tart a bikavér?

Érdemes megfontolni, hogy ismét egy termelő készítse az összes Classicus kategóriájú bikavért Egerben – többek között ez a provokatív felvetés is elhangzott azon a szakmai diskurzuson, amit az idei Eger–Szekszárd Bikavérpárbajon rendeztek Merre tart a bikavér? címmel.


 

dr. Pók Tamás, az Egri Borászati Klaszter vezetője szerint a bikavér márka az évszázados tradíció folytatásában, az egri bor piaci pozícióinak megtartásában és növelésében is kiemelt szerepet játszik, miközben a borászok kreativitásának, önkifejezésének vagy akár egységességének eszköze is lehet.

 

A rendszerváltás után Villány diktálta a vörösbor-trendet, mindent vitt a barrikolt cabernet sauvignon, de annyira, hogy a bikavérünket már meg sem akarták kóstolni a fogyasztók – mondta el Takler András szekszárdi borosgazda. Azóta persze sok víz lefolyt a Dunán. A bikavér hírnevét először talán a Magyarországon egyik legelső maszek módon palackozó borász, az Év Bortermelője címmel 1995-ben elismert Thummerer Vilmos kezdte helyreállítani, aki a Hungexpo nagydíját a rendszerváltás előestéjén egy egri bikavérrel nyerte el. Mi több, frissebb bikavérét a Magyar Borszakírók Köre néhány hónapja Magyarország legjobb vörösborává választotta.

 

Pók Tamás virtuálisan az asztalra csapott, amikor a márkával kapcsolatos főbb ellentmondásokat is megnevezte. Szerinte a bikavér brandjének Achilles-sarka a mennyiség és a minőség konfliktusa: a termelők és a piac szeretné, ha minden fogyasztó asztalán ott lenne az Egri Bikavér, másfelől viszont megjelenik az igény arra is, hogy a bikavér az egri borok csúcsán foglaljon helyet. „A termelők bikavérképe rendkívül változatos, igyekeznek saját stílust kialakítani, következésképp az Egri Bikavér egyediség-igénye ütközik a márka egységes identitásának szükségességével” – fűzte hozzá a szakember.

 

Az ellentmondások feloldására, a márka tisztázására tett javaslat szerint a termelői kreativitás a Superior és Grand Superior kategóriákban bontakozhatna ki, míg az egységes stabilitás a Classicus kategóriában nyerhetne teret.

Ez tökéletesen úgy valósulhatna meg, ha ismét egy termelő készítené az összes bort Classicus kategóriában, állami támogatással, hiszen borhungarikumról van szó – hangzott el a provokatív javaslat az egri bikavér lehetséges jövőjével kapcsolatban.

 

„A Moët & Chandon pezsgőből vagy 20 millió palack készül évente, mégsem küldik vissza az emberek, hogy nem elég exkluzív” – vont párhuzamot Soltész Gergő, az Ostoros-Novaj Bor Zrt. elnök-vezérigazgatója Champagne és Eger között a nagyobb mennyiséget készítő borászatok védelmében. A pince alkalmas lehet arra, hogy akár több millió asztalra elhelyezzen egy-egy palack egri bikavért.



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!