A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Ez már nem is borvásár, hanem borváros

Folytatja növekedését a ProWein

2016-03-21 | Vinoport


Ez már nem is borvásár, hanem borváros

Töretlen a ProWein szakvásár sikertörténete. 2016. március 13-15. között még az eddiginél is több, szerte a világból érkezett látogató és kiállító jött Düsseldorfba. Több mint 55.000 szakmai látogató tájékozódott és rendelt a 6200 kiállító standjain, valamint élt a kísérő rendezvények gazdag kínálatával. A magyarok is jól szerepeltek.


 

A ProWein méretét és kínálatának sokféleségét tekintve egyedülálló a világon. Nincs még egy olyan rendezvény, amely ilyen széles és ennyire nemzetközi kínálatot vonultatna fel. Az idei ProWein szakvásárra a világ összes rangos bortermő vidéke összegyűlt, közöttük számos európai és tengerentúli piacvezetővel.

 

A legnagyobb kiállító nemzetek közé tartozott idén Olaszország (1500 kiállítóval), Franciaország (1300 kiállítóval), Németország (1000 kiállítóval), Spanyolország (550 kiállítóval), Ausztria (320 kiállítóval), Portugália (300 kiállítóval) és a tengerentúl (600 kiállítóval). A seregszemlén összesen 59 ország kiállítói vettek részt.

 

Ez a lenyűgöző kínálat több mint 55.000 szakmai látogatót vonzott szerte a világból Düsseldorfba. Ez hat százalékos növekedést jelent az előző évhez képest (2015-ben 52.000 szakmai látogató érkezett 123 országból). A ProWein egyre inkább világméretű csúcsrendezvény: idén 126 országból érkeztek a látogatók. Minden második látogató Németországon kívüli. A legnagyobb növekedést Európán kívül a tengerentúli és ezen belül mindenekelőtt az ázsiai látogatók mutatták. Összességében töretlen az a tendencia, hogy a ProWein elsősorban a beszerzési döntésekért felelős vezetőket vonzza: a látogatók több mint 70 százaléka csúcs- vagy középvezető. Kedvezően értékelték a szakvásár sikerét is: minden második látogató visszaigazolta, hogy új beszállítókra talált, kétharmaduk pedig a piaci változásokra és újdonságokra vonatkozó hasznos információkkal térhetett haza.


A látogatók közel 96 százaléka teljes mértékben elérte a vásárlátogatáshoz kötött céljait. „A számok egyértelműen mutatják, hogy ágazatunkban a ProWein a legfontosabb üzletkötési platform a világon. A vásári megjelenésre elkülönített költségvetéseket itt költik el. Emellett a nagy és tekintélyes borászatok számára is már egyértelműen kihagyhatatlan a ProWein” – foglalta össze a ProWein 2016 eredményeit Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf ügyvezetője.

 

Ez már nem is borvásár, hanem borváros

Magyar részvétel a ProWein-on

Az idei ProWein-on közel 40 magyar borászat vett részt. A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága által szervezett közösségi standon 22 magyar bortermelő állított ki. Egyéni standon vett részt a Tokaj Kereskedőház, Dúzsi Tamás Pincészete és a Happy Hungarian Wine, ahol 25 fiatal magyar borász borait kínálták a nemzetközi szakmai közönségnek. Több pincészet pedig kereskedőiken keresztül vett részt az idei ProWein-on.

 

Idén már másodszor szervezte meg a Földművelésügyi Minisztérium és a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága a magyar kóstoló zónát, ahol naponta többször sztár sommelier-ek mutatták be azokat a borokat, amelyek a Magyar Borkiválóság programban kiemelkedően szerepeltek.

Sikeres magyar borest Markus del Monego sommelier világbajnokkal

Idén a „ProWein goes city” programban is részt vettek a magyar borok: egy düsseldorfi borbárban Markus del Monego sommelier világbajnok prezentálásában mintegy 100 résztvevő ismerhette meg a magyar borok sokszínűségét.

Kiállítói vélemények

Siobhan Thompson, a WOSA (Wines of South Africa) ügyvezetője is igazolta ezt a véleményt: „A ProWein a legfontosabb szakvásár a dél-afrikai termelőinknek – mindenekelőtt a seregszemle világméretű hordereje miatt. A ProWein lehetőséget biztosít arra, hogy felvegyük a kapcsolatot az összes fontos partnerrel szerte a világból. Ezt idén is megerősíthetjük.”

 

Hasonlóan nyilatkozott Monika Reule, a SWI Német Borintézet ügyvezetője:

„A német kiállítók szemszögéből az idei ProWein nagyon sikeresnek bizonyult.

A szakvásár ismét bizonyította, hogy ez a világ vezető borászati szakvására. Legfőképpen a hazai és nemzetközi szakmai látogatók színvonalát dicsérték.”

 

Rendezvénykínálat

A ProWein szakvásárt idén is a kísérő rendezvények változatos sora színesítette. Több mint 300 rendezvényt kínáltak közvetlenül a kiállítói standokon vagy a központi ProWein Fórum keretében. Ezen kívül újabb kóstolási lehetőségekkel is élhettek a látogatók – például a Champagne Lounge keretében vagy a MUNDUS VINI válogatásában.


A második alkalommal rendezett "same but different" különbemutató ismét új és rendhagyó lehetőségeket nyújtott a borkészítés, ill. a bormarketing területén.

 

A FIZZZ Lounge keretében könnyű, de mégis intenzív ízvilágú shim koktélokat, a legújabb trendet jelentő italokat kevertek. A látogatók erre is kitűnő értékelést adtak és rendkívül elégedetten nyilatkoztak a ProWein kínálatáról.

ProWein goes city

A vásárkapuk esti zárása után a düsseldorfi és környékbeli borbarátok is kiteljesedhettek. A ProWein goes city program 10 éves fennállását ünnepelte és számos izgalmas rendezvénnyel csalogatta az érdeklődőket. A bormenütől a főzőtanfolyamon és palack-partikon át a művészeti kiállításokig minden borkedvelő megtalálta itt a számítását.

ProWein a világban

Közvetlenül a düsseldorfi ProWein szakvásárt követően mutatkozik be 2016. április 12-15. között a ProWein Asia Szingapúrban. Az immáron negyedik sanghaji ProWine China 2016. szakvásárt november 7-9. között rendezik. A következő düsseldorfi ProWein 2017. március 19-21. között várja a látogatókat. Emellett pedig a 2018-as ProWein időpontját is kitűzték már: 2018. március 18-20. között rendezik Düsseldorfban.

 

(BD Expo sajtóközlemény)



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!