A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Rövid hírek a ginről

London Gin, Gordon’s, szőlő ízű gin

2009-04-21 | Tóth Adrienn


Érdemes néha kitekinteni egy kicsit. Látókörünket a következő hírösszefoglaló segítségével a ginek aktuális világával szélesíthetjük. A gin egy átlátszó égetett szesz, amelyet borókabogyóval és különböző fűszernövényekkel ízesítenek. Gazdag aromái miatt magában is fogyasztható, de koktélok alapanyagaként is gyakran használják, például a klasszikus martini egyik fő összetevője.


A London Gin végre definiáltatott

Több mint háromszáz éve készítenek gint az angolok. A legtöbb cég hosszú ideje féltve őrzi receptjeit, amelyben nem is az összetevők kiléte a titok, hanem inkább azok arányai. A komplex végeredményhez ugyanis végtelenül kifinomult érzékekre és hosszú évtizedek kísérleteire volt szükség.

Az EU jelenleg háromféle gint ismer el: az alap gint, a lepárolt gint és a London gint. Amíg az első esetben elképzelhető az alkohol mesterséges ízesítőanyagokkal való keverése, addig a második kategóriába már csak olyan termékek férnek bele, amelyek esetében a semleges ízű alkoholt az ízesítőanyagokkal együtt egy lepárlási eljárásnak vetették alá.

Fontos, hogy a harmadik, a London Gin kifejezés nem származási helyre utal, hanem az ital elkészítésének módjára. Tulajdonképpen a London Gin is az előbb elmondott eljáráson alapszik, a különbség az, hogy az alapanyagként szolgáló alkoholnak tisztábbnak, és minden ízesítőanyagnak természetesnek kell lennie. Mesterséges ízesítő anyag vagy színezék ezen a szinten már nem használható.

Hol isszák a legtöbb gint?

A Gin és Vodka márkákat tömörítő angol érdekvédelmi szervezet jelentése szerint jelenleg a Fülöp-szigeteken isszák a legtöbb gint. Persze itt ne a nagy világmárkákra gondoljuk, az országban elfogyasztott gin 98%-át helyben állítják elő, a legfontosabb a söreiről is ismert San Miguel.



Az Egyesült Államok a következő nagy gin barát nemzet, ami nem meglepő, hiszen az ország egyébként is a legnagyobb égetett szesz piac a világon, itt ez az italtípus felel az összes alkoholfogyasztás harmadáért.

Szintén szívesen szürcsölik még ezt a fűszeres italt a spanyolok, Európában ők felelnek a legtöbb üres gines üvegért. Ha a briteket is hozzájuk vesszük, a két országban fogy el több mint a fele az Európában értékesített mennyiségnek. Utóbbi ország egyébként termelőként is jelentős, a London Dry Gin szülőhazája több mint kétszáz országba exportálja palackjait.

Szőlő ízű gint dobott piacra a Seagram

A Seagram portfolióját a Pernod Ricard a málna-, alma-, lime- és narancsízesítésű ginek után egy szőlős variációval bővítette. A francia cég az Egyesült Államokban dobja először piacra az új terméket. A márka amerikai felelősének nyilatkozata szerint a különböző ízek változatai jelentős szerepet töltöttek be a termék forgalmának növekedésében. Elsőként még 1996-ban a lime ízű gin került bevezetésre, őt követte nyolc évvel később a narancs íz.

A gin az angol piacon

Bár a gin összességében csökkenő értékesítési adatokat produkál szerte a világon, ez leginkább az olcsóbb márkák visszaesésének köszönhető, az import, prémium ginek iránti kereslet az ezredforduló óta folyamatosan növekszik. Kínában több száz százalékos a növekedés, de szépen alakul még az indiai, az orosz és az amerikai piac is.

Nagy-Britanniában elmondható, hogy míg az éttermekben, pub-okban és bárokban csökken az érdeklődés az ital iránt, addig a kiskereskedelmi forgalom nő. Ez a trend szinte általánosan jellemző, ahogy a jelenlegi gazdasági helyzetben az emberek úgy próbálnak spórolni, hogy étterem helyett inkább otthon esznek.

Egyértelműen látható azonban itt is az a változás, amely szerint a fogyasztók elmozdulnak a prémium kategória felé, a szigetországban ennek megfelelően több saját márkás termékcsalád hozott ki prémium gint az utóbbi időben.



A Gordon’s négyet visszalépett

A világ vezető ginje, a Gordon’s már nincs benne az első húszban az Intangible Business által 2008-ban, a világ száz legbefolyásosabb égetett szesz márkájának tartott termékek toplistán. A korábbi évhez képest négyet lépett vissza, így jelenleg a huszonkettedik helyen áll. A visszaesés oka egyrészt a korábban is említett visszafogott érdeklődés, másrészt valószínűleg az, hogy a tulajdonos, Diageo jelenleg inkább más, sikeresebb márkáira koncentrál.

Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!