A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Erre a három országra kell figyelni 2019-ben

Top export piacok

2018-11-21 | Vinoport


Erre a három országra kell figyelni 2019-ben

Mint minden évben, idén is kihirdette a Prowein azt a listát, amiből kiderül, mely országokra lesz érdemes figyelni a jövőben a globális borpiacon.


A németországi Geisenheim Egyetem kutatói 46 ország több mint 2300 szakemberével részvételével vizsgálták a borkereskedelem különböző kérdéseit, beleértve a nemzetközi borpiacokat, a marketing trendeket, az online borértékesítés fejlődését és a gazdasági helyzetet is – olvasható a thedrinksbusiness.com minapi cikkében.

 

A tanulmány a bor teljes értékláncát lefedi. A válaszadók között szerepelnek a bortermelők (bortermelők, borászatok, szövetkezetek), a közvetítők (exportőrök és importőrök), valamint a forgalmazók (nagykereskedők, szakkereskedők, szállodák és gasztronómia).

A Prowein azt kérdezte meg tőlük,

 

mely export piacot tekintik legkedvezőbbnek a saját üzletük szempontjából?

 

Mínusz 2 (egyáltalán nem vonzó piac) és plusz 2 között (nagyon vonzó) kellett pontozniuk az országokat, és a végeredmény talán nem is olyan meglepő: Kína idén megelőzte Japánt, még úgy is, hogy az Amerikából érkező borokra a korábbiaknál még komolyabb adókat vetett ki.

 

A megkérdezettek szerint egyébként ez a tendencia tovább fog folytatódni, és Kína vezető szerepe a következő években biztosra vehető. Az elemzés fontos kérdése volt az is, hogy mely piacok fognak fejlődni az elkövetkezendő öt évben és vállnak az iparág meghatározó szereplőivé. Feltörekvőként a szakemberek főleg olyan országokat jelöltek meg, amelyek gazdaságilag stabilak és fejlettek.

 

 

3. Taiwan (28%)

 

A Global Trade Atlas adatai szerint Taiwan bor- és italimportja 2017-re elérte a 867 millió dollárt (ez kb. 20 millió liter alkoholt jelent), ami 4%-kal magasabb 2016-hoz képest, és valószínűleg ez a növekvő tendencia a következő években is folytatódni fog. Érdekesség, hogy a borok 53%-a Franciaországból érkezik, a röviditalok 65%-a pedig az Egyesült Királyságból.

 

2. Csehország (33%)

 

Bár az ott élő emberek száma jóval kisebb, mint mondjuk Japáné vagy Lengyelországé, mégis hasonló növekedést tapasztaltak a (külföldi) borok fogyasztás terén. Még úgy is, hogy a sörfogyasztás mértéke nem csökkent, az alacsony adóknak és a laza reklámtörvényeknek köszönhetően figyelemreméltó helyet szerzett magának Csehország.

 

1. Szingapúr (37%)

 

Annak ellenére, hogy idén Kína került a dobogó élére, a jövőben – az előrejelzések szerint – Szingapúr lesz az az ország, amire leginkább érdemes lesz figyelnie a borászoknak, borkereskedőknek.

 

A legkevésbé vonzó piacok pedig a jövőben Olaszország, Franciaország és az Egyesült Királyság lesznek.



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!