A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Jó marketinget kevés pénzből

Tippek borászatok számára egy Master of Wine-tól

2019-02-04 | Vinoport


Jó marketinget kevés pénzből

A marketingeszközök széles tárháza áll ma már a borászatok rendelkezésére, egy kis kreativitással és energiabefeketetéssel nagyot lehet aratni.


Az ausztrál Penfolds Winery évente 1 millió dollárt költ el a vele együttműködő kreatív ügynökségnél, mit tegyen azonban az a borászat, akinek az összeg töredéke sem áll rendelkezésre marketingre – teszi fel a kérdést minapi cikkében Richard Hemming brit Master of Wine. A szűkös anyagi és kreatív forrásokra hivatkozva sokan – mint írja – legfeljebb annyit tesznek az ügy érdekében, hogy feladnak egy hirdetést valamelyik boros újságban vagy internetes oldalon. Ezekkel azonban szinte lehetetlen kitűnni.

 

Hemming ennek alátámasztására egy közelmúltbeli kutatást idéz, amelyikben a Wine Spectator amerikai szaklapban elhelyezett összesen 873 hírdetést vizsgálták. Ezek képi világát 

az esetek 86(!) százalékában a pincészet borosüvege uralja,

a háttérben legtöbbször a borászatokról vagy a szőlőtőkékről készített fotóval kiegészülve. A szöveges részek sem a változatosságukról ismerszenek meg: idéznek egy-egy kóstolójegyzetet, felsorolják a versenyeken szerzett díjhegyeket, ódákat zengenek a bor aromáiról vagy a borvidék nagyszerűségéről, esetleg olyan közhelyeket puffogtatnak, mint hogy „vörösbort a féktelen éjszakákon” (aminek a magyar megfelelője a „nyári melegben rozét”).

 

 

A probléma ezekkel az – véli Hemming –, hogy a borospalackok alapvetően nagyon egyformák, és az elcsépelt szlogenekre is aligha kapja fel a fejét a potenciális vásárló. A marketingnek azonban – teszi hozzá – csak egyik eleme az ilyen típusú reklám, számos további lehetőség van még, hogy a pincészet felhívja magára a figyelmet.

 

A Borkollégium vadiúj kétrészes mesterkurzusán a borszakmában, illetve a marketing és kereskedelem területén 20-40 éve tevékenykedő szakemberek (többek között Dr. Mészáros Gabriella, Dr. Harsányi Dávid, Dr. Totth Gedeon, Bálint László, Szik Mátyás, Dr. Konkoly Mihály és a Publicity Aim marketingügynökség munkatársainak) előadásait hallgathatjuk végig, akik ráadásul gyakorlatorientált feladatokkal is készülnek. További információk itt.

 

Íme pár tipp a Master of Wine-tól:

 

Mindezen tevékenységeknek egyetlen célja van – zárja a gondolatait Hemming –, mégpedig az, hogy a pincészet érzelmi kötődést alakítson ki a terméke és a fogyasztó között, és hogy ezáltal végül minél több polcra, borlapra felkerüljön. „A cél a lojális vásárlói kör kialakítása, aki rendszeresen visszatér hozzánk valamint viszi a jóhírünket.”



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!