A Facebook jobban korlátozná az alkoholtartalmú posztokat
Az új intézkedések a kiskorúakat és az organikus tartalmakat is érintik
2019-07-25 | VinoportNemrég a The Drinks Business írta meg, hogy a közösségi médiaóriás, a Facebook bejelentette: csak a 18 éven felüliek felületén jelenhetnének meg a dohányhoz és alkoholhoz kapcsolódó céges tartalmak.
Az egyébként az Instagramot és a WhatsAppot is birtokló Facebook jelentős változtatásokra készül az alkoholtartalmú posztokat illetően. Július 24-i közleményükben megerősítették, hogy hivatalosan is betiltották mindennemű alkoholos és dohánytermék magáncélú értékesítését, kereskedelmét vagy ajándékozását a Facebook és az Instagram felületein egyaránt.
Emellett pedig minden cég számára kötelezővé teszik, hogy a fenti termékekről szóló posztjaival szigorúan csak a 18 éven felülieket célozza, legyen szó egy italkereskedéssel foglalkozó vállalatról, vagy egy baráti Facebook-csoportról.
A frissítések már szerepelnek a Facebook irányelvei között a „regulated goods policy", azaz a szabályozott árucikkek címszó alatt. A dohány és az alkohol értékesítése már eddig is tiltott volt a Facebook Marketplace felületén, de a friss szabályok értelmében már a civil posztok sem igen kéne tartalmazzanak ilyesmit, mivel a korlátozást kiterjesztették az ún. „organic content”-re, azaz az organikus, nem fizetett tartalmakra is.
Az eredeti cikk emlékeztet, hogy mindeközben adatvédelmi visszásságok miatt a Facebookot épp a napokban kötelezték egy 5 milliárd dolláros bírság kifizetésére.
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!