A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A jó és a rossz pálinka

Rövid pálinkahírek

2009-11-30 | Tóth Adrienn


A jó és a rossz pálinka

Mi különbözteti meg a jó pálinkát a rossztól? Az igazi pálinka hazánkban termett gyümölcsből, vadgyümölcsből, szőlőtörkölyből és aszúszőlő-törkölyből készül, erjesztés, majd lepárlás útján, jól megválasztott technikával és technológiával, illetve a szakmai elvek betartásával. Ezzel szemben nem nevezhető pálinkának a finomszeszből, vízből, cukorból, aromákból és élelmiszer-színezékekből hideg úton, ipari mennyiségben előállított szeszes ital. A következő hírcsokorral a hazai pálinkák világába nyerünk bepillantást.


 

Superbrands díjas az Agárdi Pálinkafőzde

A világ 82 országában adják át a Superbrands díjakat, Magyarországon 2004 óta ezzel az elismeréssel jutalmazzák a kiemelkedő teljesítményt nyújtó márkákat. Az Agárdi Pálinkafőzde idén második alkalommal bizonyult méltónak a címre. Az október 14-én zajló ünnepélyes átadón Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter is megjelent. Az esemény fényét tovább emelte a 2009-es, új kollekció bemutatása. A ringlópálinka alapanyagául a szinte már feledésbe merült gyümölcs szolgál, míg a vadcseresznye pálinka a Bakony lankáin termő elvadult apró szemekből készül.

\"\"

Vértes Tibor pálinkamester a hét éve tartó márkaépítés legfontosabb részének a magas minőségű terméket tartja: „A fogyasztók részéről biztosított egy valós igény a kiváló minőségű, hazai gyümölcsből készült italok iránt, de csupán a patrióta érzelmekre apellálva nem várható el a fogyasztási szokások változása, ezért minőségi alternatívát kell nyújtani az import világmárkákkal szemben.”

A cél a misztikum és a titok felvillantása

Az Agrár Marketing Centrum és a Pálinka Nemzeti Tanács 2009-ben is folytatja a hazai gyümölcs- és törkölypálinkák presztízsépítését. A folyamattal nem azt akarják elérni, hogy az emberek több szeszes italt vásároljanak, hanem a tudatosság építésén keresztül a jobb minőség felé szeretnék terelni őket.

\"\"

Míg a kommunikáció első évében, azaz tavaly a fogyasztókban élő, pálinkára tapadt negatív képzettársításoktól való szabadulás volt a fő cél, addig idén a kiadott nyilatkozat szerint a termék mögött rejlő misztikumra, a gyümölcsben rejlő titok felvillantására koncentrálnak, hogy ezáltal a pálinkafogyasztás új alapokra kerüljön, és az ital divatossá, trendivé váljon. A kampány része a www.palinkaoldal.hu portál is, ahol a Pálinkajellemek játék 25 kérdésére válaszolva bárki megtudhatja, milyen pálinka illik hozzá.

Ötödik HunDeszt Pálinkaverseny

A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács ötödik alkalommal hirdeti meg a HunDeszt Nemzeti Pálinka- és Nemzetközi Párlatversenyt. A szervezők nyilatkozata szerint az idei megmérettetés során a korábbiakhoz képest korszerűsített bírálati rendszert alkalmaznak majd, valamint nagyobb hangsúlyt fektetnek az ellenőrzésre is.

A versenyben részt vehet minden olyan pálinka és 100 %-ban gyümölcsalapú párlat, amely hazájának előírásai szerint készült. A kóstolás mellett a szervezők minden egyes mintát alávetnek egy analízisnek is, amely azokat több szempont alapján vizsgálja meg.

Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!