A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A Kékfrankos Kft egy év távlatából

Rigler Zsolttal beszélgettünk

2011-07-19 | Tóth Adrienn


Bő egy éve már, hogy hírt adtunk arról, Sopronban megalakult a Kékfrankos Kft., amelyet a helyi borászokat tömörítő Soproni Borút és a Bormarketing Műhely hozott létre. A cég lényege, hogy közösségi borkereskedőként egyetlen borvidék termelőit, a soproniakat képviseli. Arról, hogy hol tart most az idáig talán szokatlan koncepció megvalósítása, Rigler Zsoltot, a Bormarketing Műhely ügyvezetőjét kérdeztük.


 

Valóban bő egy évesek vagyunk, bár az alapítás korábbra, 2009-re esik, de a nagykereskedelmi engedélyeket csak 2010 nyarán kaptuk meg. Azóta folyamatosan azon dolgozunk, hogy mind Sopron környékén, mint az ország többi pontján nagyobb teret nyerjenek a borvidék borai.

Milyen ütemben zajlik ez a folyamat?

A piacépítésünket az óvatos jelzővel illetném. Az apró lépések stratégiája azzal jár, hogy alacsonyabb a megtérülés, de számunkra most a biztos alapok megteremtése az elsődleges. A jövőben sem az a célunk, hogy a jelenleg működő nagykereskedéseknek konkurenciát jelentsünk. Mi inkább egy - ha fogalmazhatok így - kiegészítő funkciót kívánunk betölteni, amelynek a gazdasági életképesség mellett legalább olyan fontos feladata a borvidékre való figyelemfelhívás. Ennek érdekében az elsődleges célunk a soproni borok jelenlétének növelése a gasztronómiában, de persze szállítunk áruházláncoknak, kiskereskedéseknek és akár végfogyasztóknak is.

Milyen volt a piaci fogadtatás? Mindenki rögtön megértette a koncepciót?

Igen, ezzel nem volt probléma, azután valaki vagy tud ezzel azonosulni, vagy indifferens számára a kérdés. Szerintem jelenleg a piacépítés közepén járunk, mivel nincs mögöttünk egy komolyabb befektetés, ezért a berobbanás helyett marad a hosszabb alapozás.

Mit tartasz a legfontosabb eredménynek?

Azt, hogy sok olyan kisebb, kevésbé ismert, soproni termelő borait sikerült bevinnünk például budapesti éttermekbe, akik egyénileg erre valószínűleg nem lettek volna képesek.

Mondanál néhány példát azok közül a helyek közül, ahova általatok jutottak el soproni borok?

A legerősebb bázisunk természetesen Sopronban van, ahol kiemelten fontosnak tartom a borvidék borainak általános jelenlétét. A városban mi szállítunk például a Jégverem Fogadóba, a Soproni Borházba és a Deák Étterembe. Országos szinten a CBA áruházláncot vagy a Prímás Pincét említhetem, a fővárosban pedig a Pomo d’Oro, a Remiz, az XO és a Király Éttermeket, valamint természetesen a Vinoport Borbárt.

Könnyen döntenek ismeretlen termelők borai mellett a vendéglátásban, borkereskedelemben dolgozók?

Ha az értékesítési trendekről beszélünk, a forgalom gerincét természetesen az ismertebb nevek adják, hiszen ezekhez a borokhoz nagyobb biztonsággal nyúlnak a beszerzésről döntők. Vannak azonban olyan helyek, akiket tényleg érdekelnek a borok, ők bátrabban választanak a számukra ismeretlen tételek közül is, ha azok a kóstolás alapján elnyerik tetszésüket.

Végül tekintsünk a jövőbe, milyen terveitek vannak a következő időszakra?

Számunkra a legfontosabb, hogy stabilan tudjunk dolgozni. A folyamatos hazai terjeszkedés mellett azonban egyre nagyobb teret szánunk az exportértékesítésnek is. Ezt megalapozandó, megjelentünk már a francia Vinexpón és a német Proweinon, és szállítottunk már borokat Norvégiába is.

Bízunk abban, hogy a jövőben tovább erősíthetjük majd a jelenlétünket, és nem csak értékesítés szempontjából. Az eredmények azon a téren legalább olyan fontosak számunkra, hogy a borvidék kisebb pincészeteinek általános ismertségét növeljük itthon és külföldön egyaránt.

Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!