A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A világ legnagyobb kisfröccse

És más rövid hírek a hazai bormarketingről

2009-07-16 | Tóth Adrienn


A nyár a kisebb városi forgalom, a hétvégenként zajló szabadtéri fesztiváldömping és grillezés mellett természetesen a fröccsről is szól. A jó fehér-, rosé- vagy vörösborból készített hűsítőt népszerűsítő kampány áll hírösszefoglalónk középpontjában, emellett beszámolunk a közelmúlt egyéb történéseiről is, így arról, hogy megszületett a magyar bor nemzetközi arculata, továbbá arról, hogy a Master of Wine intézet támogatói lettünk, valamint egy londoni magyar kóstolóról is.


Guinness rekorder kisfröccs

A szóban forgó kisfröccs természetesen arányaiban és nem méretében felel meg az eredeti koncepciónak. A kiinduláskor egy dl borból és egy dl szódából készített italból ugyanis legalább 2500 pohárnyit kell vennünk, hogy végül megkapjuk a június 20-i Fröccsünnepen felszolgált megafröccsöt.

Budapesten, a Városháza parkban egy napot ennek, a hazánkban szinte végtelen változatosságban készített italnak szenteltek. A koncertek és a fröccsről szóló előadások mellett a rendezvény középpontjában az az 500 literes kisfröccs állt, amelyre - a Guinness rekordokat hitelesítő nemzetközi szervezet londoni képviselőjének jelenléte miatt – a világ legnagyobb kisfröccseként tekinthetünk.

A rekord alanyát a helyszínre érkezők természetesen elfogyaszthatták. A szervező Bormarketing Kht. szerint, amennyiben közös nevezőre hozzuk a nagyfröccsök, házmesterek, hosszúlépések tengerét, azt kapjuk, hogy a nap folyamán körülbelül 15 000 kisfröccsöt mértek ki a helyszínre kivonuló, ideiglenesen korcsmárosnak álló borkereskedők.

Wines of Hungary – a magyar borok nemzetközi márkája

A Wines of Hungary elnevezés idén nyáron arcot is kapott. A márka arculati kézikönyvének és honlapjának kialakításával a magyar Decanter kiadóját, a Hamu és Gyémántot bízták meg, aki a munkát egy londoni székhelyű ügynökséggel, a Kemistry-vel együtt végzi majd el.



Az arculat kialakítói szerint a logó egyszerre szimbolizálja hazánk 22 borvidékét, valamint azt a pillanatot, amikor a kóstoláskor a bor elindul a pohárban. Az alkotók szándéka a különböző színekkel az adott borrégió klimatikus viszonyainak, termőhelyi adottságainak, jellegzetes tradícióinak és borkulturális örökségének ábrázolása.

Az angol nyelvű honlap indulását októberre várhatjuk, a www.winesofhungary.com célja, hogy friss, releváns és a borkereskedelem szempontjából hasznos információkat nyújtson a nemzetközi borpiac szereplőinek.

A fordításban segítünk a Master of Wine-oknak

A Wines of Hungary márka tavasztól hivatalos szponzora a világ legelismertebb borszakértői képzését nyújtó Master of Wine intézetnek. A Bormarketing Kht. 5 millió forintos támogatása az írásbeli vizsgák és egyéb tananyagok több nyelvre történő fordítását teszi majd lehetővé.



Jelenleg 274 tagból áll ez az elit szervezet, amelybe a borkereskedelem és média kulcsfigurái kapnak helyet. Velük és a - jelenleg még tanulmányaikat folytató - szakemberekkel kerülünk remélhetőleg közvetlenebb kapcsolatban a támogatás eredményeként. Ez a rendezvények és a tanulmányutak mellett például azt is jelenti, hogy a magyar borok nagyobb hangsúllyal szerepelnek az elméleti tanulmányokat kiegészítő kóstolási gyakorlatok folyamán.

Magyar borkóstoló Londonban

Április 30-án 43 magyar pincészet 180 borát mutatták be a szigetország fővárosában. Az eseményre borkereskedők, újságírók, sommelier-k kaptak meghívást. A 150 látogatónak lehetősége volt a borok kötetlen keretek közötti megismerésére, azoknak pedig, akiket mélyebben is érdekelt a téma, Dr. Caroline Gilby MW tartott tematikus kóstolót a hungaricum fajtákról és Tokajról.

Az eseményen egyúttal bemutatták a „The Drinks Business” kizárólag magyar borokkal foglalkozó, 32 oldalas különszámát is.

Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!