A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Az aszú szerepe kulcsfontosságú

Turóczi István a Tokaj Reneszánsz új elnöke

2011-02-22 | Tóth Adrienn


Turóczi István személyében új elnöke van a Tokaj Reneszánsz-Tokaji Nagy Borok Egyesületének. Az alapszabályzat szerint e megbízás határozott időre, jelenleg három évre szól, amelynek lejárta után az egyik tag képviselője veszi át a címmel járó feladatot. A Royal-Tokaji Pincészet vezérigazgatója idén februárban Dr. Molnár Pétert váltotta e pozícióban, akinek elnöksége alatt tizenhét tagúra bővül a csapat, hála a Royal-Tokaji mellett a Tokaj-Nobilis, a Barta Pince és a Szepsy Pincészet csatlakozásának.


Az új elnököt elsőként arról kérdeztük, mit tekint a szervezet legfontosabb feladatának?

A Tokaj Reneszánsz nem kizárólag egy marketing szervezet, ennél sokkal összetettebb szerepe van. Bár tagjaink között az értékesítés volumene szempontjából jelentős különbségek vannak, abban egyetértünk, hogy a megkérdőjelezhetetlen minőség az egyetlen kitörési pontunk.

Ez a vélemény gyakran megfogalmazódik a borok világában, mit gondol, mégis miért van itt esély ennek megvalósítására?

Időre volt hozzá szükség, de úgy látom, hogy lassan eljutottunk oda, hogy a tagság képes és hajlandó egy célért dolgozni, és ez a fajta hozzáállás ritka Magyarországon. Pedig ennek szerintem óriási jelentősége van, épp ezért a közösség további erősítését kiemelt feladatnak tekintem a Tokaj Reneszánszon belül.

A siker kulcsa azonban a szervezet beállítottságán túl maga a termék, esetünkben az aszú. Nekem ez a vesszőparipám. Bár sokak számára ez már közhelynek tűnik, de szerintem Tokajjal kapcsolatban még az aszút sem ismerik feltétlenül a hazai és külföldi fogyasztók. Ezért úgy vélem, ez az a bortípus, amelyet elsődlegesen képviselnünk kellene. Utána persze jöhet a száraz furmint és a többi tokaji bor, de ezek előtt az aszút kell előtérbe tolni.

Hogyan fogalmazná meg, miben rejlik az aszúk egyedisége?

Mint a nagy borok esetében általában, itt is az egyedi dűlőadottságok rejtik a lényeget. Véleményem szerint egyedi értékeink kommunikációja szempontjából nagyon fontos lenne, hogy minél több dűlőszelektált aszú jelenjen meg a piacon, amelyekkel kiválóan be lehetne mutatni a borvidék sokszínűségét, és ezek aztán magukkal rántanák a többi bort is.



Sokfelé készítenek még édes borokat itthon és külföldön egyaránt.

Megint csak azt kell mondanom, lehet, hogy néhányunk számára elcsépelt, de újra és újra el kell ismételni, hogy ehhez fogható zamatgazdagságot és ilyen cukor-sav egyensúlyt egyetlen más borvidék sem tud előállítani. Máshol is készítenek botrytiszes borokat, de ilyen különleges és egyedi minőség létrehozására nincs módjuk. Nekünk, a Tokaj Reneszánsznak ezt kell megértetnünk a környezetünkkel. Úgy gondolom, nem különálló termelői neveket kell megismertetnünk, hanem Tokajt kell kiemelnünk, és naggyá tennünk, amire csak közösen vagyunk képesek.

Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!