A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Semmi sem olyan menő most Amerikában, mint a grúz bor

Három oka van a divatnak, ebből kettőt mi is tudunk teljesíteni

2019-07-23 | Vinoport


Semmi sem olyan menő most Amerikában, mint a grúz bor

Az Egyesült Államok felfedezte magának a grúz borokat. Van, amiben a fekete-tengeri ország már most is világelső.


Az Agrárminisztérium alá tartozó Grúz Nemzeti Borügynökség féléves jelentése szerint az elmúlt egy évben közel megduplázódott (egész pontosan 88%-kal növekedett) az Egyesült Államokba szállított grúz borok mennyisége. Mivel az elmúlt három évben mindig 50% feletti növekedést értek el, a tengerentúli ország immár a grúz borok 10. legnagyobb exportpiacává lépett elő.

 

A növekedésnek három összetevője van

– magyarázta a minap a winebusiness.com-nak Julie Peterson elemző. „A szakemberek felfedezték Grúzia őshonos szőlőfajtáit, amik remekül közvetítik a különleges termőhelyet. Másrészt egyre növekszik az igény a minimális beavatkozással készített borok iránt, márpedig a grúzok a 8 ezer éves eljárásaikat alkalmazzák. Végül, de nem utolsósorban a narancsborok robbanásszerű elterjedése is hozzájárult a sikerhez.”

 

 

A cikk megemlíti, hogy miközben Grúzinál csak 10 kisebb területű állam található az USA-ban, az országnak 100 ezer regisztrált „garázsborászata” és 500 boros cége van, akik összesen 525 őshonos fajtával foglalkoznak. (Kollégánk 2015-ben járt ott, élményeiről ebben a cikkben számolt be.) A Bor-közgazdászok Amerikai Szövetsége (American Association of Wine Economists, AAWE) nemrég posztolt egy listát arról, hogy az egyes országok össz exportjának hány százaléka származik borkivitelből. A fentiek fényében talán nem meglepő, hogy a 2017-es adatok szerint Grúzia világelső 6,26 százalékkal.

 

Semmi sem olyan menő most Amerikában, mint a grúz bor

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!