A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Közösségi bor Tokajból

A fenntartható szőlőtermesztést és borkészítést ösztönzi a Tokaji Hegyközségi Tanács

2018-06-28 | Vinoport


Közösségi bor Tokajból

A Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa tudatosan építi a borvidék jövőjét erős közösségi gondolkodásra alapozva a fenntartható szőlőtermesztés és borkészítés érdekében - mondta Molnár Péter, a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa elnöke a június 27-i sajtótájékoztatón, Budapesten.


 

Az elnök bejelentette, hogy a hegyközségi tanács tulajdonában lévő Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. közreműködésével először hozták létre a "közösségi bor" kategóriát. A Kingling márkanevű termék száraz és félédes változatát csütörtökön hozzák forgalomba az egyik magyar kiskereskedelmi áruházban.

 

A közösségi borfeldolgozók üzemeltetésével és a közösségi bor kategória bevezetésével azokon a szőlőtermelőkön kívánnak segíteni, akik a piaci anomáliák miatt nem tudják megfelelő áron értékesíteni a szőlőt.  A közösségi bor termeléséhez olyan áron veszik át a termést, amely biztosítja a termelő jövedelmezőségét. Ezzel a szolgáltatással a helyi szőlőtermelők stabil árbevételhez és biztonságos jövedelemhez jutnak - tette hozzá.

 

 

Pásztor Péter, a Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón ismertette, hogy a központ különböző szolgáltatásokkal segíti azoknak a bortermelőknek a felzárkóztatását, akik nem rendelkeznek gépekkel, infrastruktúrával. Példaként említette, hogy közös beszerzést indítanak, három helyszínen borfeldolgozó szolgáltató központot alakítanak ki, továbbá az idei szüret idején már működni fog a mobil közösségi palackozó is.


Az ügyvezető az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy jelentős érdeklődés mutatkozik a termelők körében a 2016-ban 8,2 milliárd forint állami támogatással létrejött központ tevékenysége iránt. Abban bíznak, hogy a közösségi bor iránt nemcsak a hazai piacon, hanem külföldön is lesz érdeklődés, a termékből a piaci bevezetéshez szükséges mennyiséget állították elő, a piaci visszajelzések alapján azonban tudnak még többet is palackozni. 
 

A Kingling közösségi bor jó ár-érték arányt képvisel a piacon, hozzájárul a borkultúra terjesztéséhez, a termék évjárat és fajtaösszetétel feltüntetése nélkül készül, igazodva a nemzetközi tendenciákhoz - mondta Pásztor Péter.

 

Forrás: MTI



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!