A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Megoldások a Covid károk enyhítésére kis pincészetek számára – 2. rész

Egy magyar ötlet vitte sikerre a proseccót

2020-12-15 | Kis Hajnalka


Megoldások a Covid károk enyhítésére kis pincészetek számára – 2. rész

A világjárvány az életünk minden részére bekúszott. Zárnak az iskolák, otthon kell maradni a gyerekkel, nem tudunk bevásárolni, és az adventi szezon alatt megszokott, karácsonyi vásárokon korzózós délutánoknak is valószínűleg annyi. Az élettér beszűkülése a borászatok számára is komoly következményekkel jár. A két részes sorozat befejező részében egy olyan olasz pincét mutatunk be, amit kis túlzással a boros címkéje mentett meg.


 

Megoldások a Covid károk enyhítésére kis pincészetek számára – 1. rész: egy hely, ahol a járványra a „shared economy” jelentett gyógyírt

 

Olaszország északi része (is) tobzódik a jobbnál jobb borokban. Legyen az a Barolo Piemontéban, vagy a Prosecco Venetóban, mind elérhető közelségben van a magyar turisták számára. Utóbbi területen működik a saját tulajdonosuk által legkisebb prosecco-i pincének titulált, alig két holdon termelő Sfriso borászat.

 

 

Haros Réka – az egyik tulajdonos – a lenti videóban nagy elánnal mesél az elmúlt időszak történéseiről a másik tulajdonos, Pier Sfriso oldalán (ő egyben a névadó a hely névadója). Felvezetésként annyit azért elmondunk, az ő pincészetük sajátossága, hogy fő bevételi forrásuk nem a borvilágot behálózó import-export ügynökségek egyike, hanem a betérő vagy interneten rendelő borivó, aki tavasszal az egyre szigorodó rendelkezések miatt nem mehetett sehová.

 

Az első nagy külföldi rendelésüket pedig – ami egyszerre pucolt volna ki 6000 üveget a tavaszi járvány idején – éppen a kaotikus és bizonytalan szállítás miatt visszamondták. Rékáék úgy döntöttek, nem ülnek tétlenül a becsomagolt ládákon, hanem kitalálnak valamit.

Nem szerettek volna engedményesen árusítani, inkább valami új ötletet kerestek, amivel érdekessé tehetik a termékeiket a fogyasztók számára.

 

Címketervező versenyt hirdettek.

 

Gondos pénzügyi előkészületek után úgy számolták, hogy akkor éri meg elindítani a versenyt, ha legalább 900 üvegre előrendelést kapnak. Rendelni a Sfriso shopify oldalán lehetett – ami Réka elmondása szerint pofonegyszerűen létrehozható mindenféle programozási ismeret nélkül. Előrendelni tehát a még címke nélküli Prosecco-ra lehetett, amihez a címkét a későbbi versenyben résztvevők által beküldött tervekből választotta ki a közönség szavazással.

 

Egyfajta crowdfunding (közösségi finanszírozási) projekt volt ez, aminek a végén nemcsak az embernek nemcsak a jó érzése, hogy segített valakinek, de egy 2020-as külön kiadású láda Prosecco is a birtokába kerül. A projekt nagy visszhangot kapott a borvilágban #6000project néven.

 

Réka a Twitteren keresztül hirdette meg a versenyt, amit szerencsére egy kreatív közösség még aznap reggel felkarolt. Talán ennek köszönhető, hogy a vártnál is több tervező jelentkezett. A szavazás gond nélkül végbement, az eredmény minden szempontból kielégítő volt. Érdemes meghallgatni az alábbi videóban ők hogyan emlékeznek vissza az egész kezdeményezésre, milyen tapasztalatokat gyűjtöttek:

 

 

És hogy mi ebből az általános érvényű tanulság? Néha bizony egy komoly és kilátástalan helyzetben érdemes a borászatoknak „kinézni a dobozból” és a szokásos megoldások helyett eredeti ötlettel előállni.



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!