A világ borai teszkós szemmel
Országos Borverseny
2016-05-19 | VinoportIdén 37. alkalommal rendezi meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) az országos borversenyt; a közel 500 bormintát – a hazai borértő zsűritagok mellett – idén külföldről érkezett nemzetközi szakértők bírálják, köztük egy Master of Wine is. James Davis MW A világ borai Tesco-s szemmel címmel előadást is tart majd.
Idén 37. alkalommal rendezi meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) az országos borversenyt Magyar Bormustra – XXXVII. Országos Borverseny címmel. A HNT, mint szakmaközi szervezet küldetésének érzi, hogy lehetőséget adjon a magyar bortermelőknek, hogy boraik az ország legrangosabb borkóstolóján mutatkozzanak be – ezzel is segítve a hazai borok piacra jutását. Ennek jegyében az idei Magyar Bormustra – Országos Borverseny stratégiai partnere a Tesco Global Áruházak ZRt.
A szervezők a 2016. május 24-25-én megrendezésre kerülő Magyar Bormustra idején igen változatos programmal készülnek. A borverseny előestéjén a HNT csatlakozási szerződést ír alá a Wine in Moderation nevű, brüsszeli székhelyű nemzetközi szervezettel, melynek célja, hogy itthon is felhívják a figyelmet a kulturált borfogyasztásra, egészséges életmódra. A május 24–i a Gálavacsora előtt pedig James Davis, Master of Wine tart előadást A világ borai Tesco-s szemmel címmel, ahol ízelítőt kaphatnak a vendégek abból, hogy Európa legnagyobb kereskedőláncánál milyen szempontok alapján válogatnak össze egy igényes borsort.
A bíráló bizottság a legjobb fehér-, vörös-, édes nemes-, rozébor mellett díjat oszt a legjobb furmint, olaszrizling, illatos magyar fehér fajta és kékfrankos kategóriában. A beérkező mintákat a 49 fős zsűri 7 bizottságba tömörülve értékeli meghatározott bírálati elvek alapján. Munkájukat többek között a Magyar Bormustra két társelnöke, Horkay András, az Országos Borszakértő Bizottság elnöke, és Mészáros Kálmán, a NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóságának igazgatója felügyeli. A zsűriben továbbá több külföldi és hazai borkereskedő, bor szakújságíró, borász is helyet foglal majd.
A magyar borpiac nagyobb ütemben fejlődik, mint a hazai fizetőképes kereslet, ezért az igazi növekedési tartalékok a külpiacokban rejlenek, és mivel a borok a kereskedőkön keresztül jutnak el a fogyasztókhoz, fontos lépés, hogy a HNT immár második alkalommal kötött megállapodást az egyik legjelentősebb hazai borkereskedő céggel, a Tescóval – mondta Légli Ottó, a HNT elnöke, hozzátéve, hogy idén külön Tesco best buy kategóriát indítanak, ahol a nyertes borok lehetőséget kapnak a közép európai régió Tesco áruházainak polcain való bemutatkozásra.
Pirint János, az áruházlánc magyarországi beszerzési igazgatója emlékeztetett: tavaly az áruházlánc borbeszállítóinak háromnegyede, az értékesített borok mennyiségének pedig 97 százaléka volt magyar. A vállalat tavaly több mint 17.5 millió palack magyar bort értékesített áruházaiban, de az idei megállapodás értelmében a magyar borok bemutatkozhatnak a környező országok Tesco áruházaiban is.
Winelovers borok az olvasás mellé
Hasonló cikkek
Küldetésük a magyar bor (X)
Az anyaföld gyógyítása a mezőgazdaság által - Idén 100 éves a biodinamikus mozgalom
"10 éven belül mi leszünk az új mediterráneum”
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!